خبرگزاری کار ایران

سرپرست بیمه سلامت استان مطرح کرد:

۵۴ درصد از جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۲۹۵

سرپرست بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: حدود ۵۴ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علیرضا رمزی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: یکی از برنامه اصلی که در اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی از سال گذشته شروع و در سالجاری نیز استمرار دارد حرکت به سمت استقرار دولت الکترونیک است. در این راستا نسخه نویسی الکترونیک، تبادل الکترونیکی اسناد بستری و استحقاق سنجی در بیمارستان های دولتی دانشگاهی از سال قبل آغاز و در سالجاری با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت بطوریکه در سال جدید بهره برداری از سامانه استحقاق سنجی الکترونیک برای پزشکان و مراکز خصوصی طرف قرارداد در سرتاسر استان عملیاتی خواهد شد.

 وی افزود: اجرای این طرح بر مبنای اسناد بالادستی و مصوبات هیات محترم وزیران است که در حال حاضر بصورت آزمایشی انجام و از ابتدای تیرماه سال جاری همه موسسات درمانی موظف به اجرای این طرح هستد. 

رمزی افزود: طرح نسخه نویسی الکترونیکی از سال گذشته در 8 شهرستان نیشابور، تربت جام ،تربت حیدریه، چناران، سرخس ، درگز، بردسکن، فریمان، اجرایی شده است. 

وی گفـت: تعداد کل موسسات که در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک با این اداره کل همکاری می کنند 299 موسسه شامل 159 پزشک و 124 داروخانه در سطح استان هستند و تاکنون 192 هزار و 158 نسخه الکترونیک در سطح استان  تولید شده است که 155هزار و 760 نسخه پزشکان و 34235 نسخه داروخانه و 1275نسخه آزمایشگاه و 888 نسخه تصویربرداری الکترونیکی تولید شده است. 

وی با بیان اینکه حدود 54 درصد از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری استان حدود 3 میلیون و 300 هزار نفر تحت پوشش خدمات بیمه سلامت هستند، ادامه داد: با اجرای طرح استحقاق سنجی الکترونیک مسیر ارائه خدمات به بیمه شدگان بیمه سلامت هموارتر خواهد شد. 

سرپرست بیمه سلامت خراسان رضوی با اشاره به اقدامات این سازمان برای مقابله باشیوع ویروس کرونا نیز، گفت: اعتبار دفترچه های بیمه سلامت در کلیه صندوق های بیمه ای بجز بیماران خاص صندوق ایرانیان تا پایان خرداد ماه سال ۹۹ تمدید شده است و افرادی که دفترچه آنان از ابتدای اسفند 98 فاقد اعتبار شده ولی دارای نسخ سفید است می توانند از همان نسخ برای خدمات درمانی مورد نیازشان استفاده کنند. 

رمزی در خصوص ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا توضیح داد: بیماران مبتلا به کرونا که فاقد هرگونه پوشش بیمه ای هستند در صورت تمایل به پرداخت کل مبلغ مصوب در همان تاریخ مراجعه برایشان دفترچه صادر خواهد شد و در صورت تمایل به استفاده از یارانه درمان،آزمون ارزیابی وسع توسط وزارت محترم تعاون،کار و رفاه اجتماعی با فاصله زمانی 24 تا 48 ساعت بجای یکماه برای آنها انجام و براساس نتیجه این آزمون برای دهک های 1و2و3 دفترچه بیمه سلامت رایگان و  برای دهک های 4و5و6 دفترچه بیمه سلامت با 50درصد مشارکت در پرداخت سرانه  و برای دهک های 7 به بالا دفترچه بیمه سلامت با 100 درصد مشارکت در پرداخت سرانه صورت می پذیرد. 

وی همچنین در همین راستا افزود: بعد از شیوع بیماری کرونا تمدید پرونده داروهای تاییدی تا ۳۱ خردادماه انجام می‌شود و سقف تایید داروهای پرونده ای برای بیماران در گذشته ۶ میلیون تومان بوده که اکنون به 8 میلیون تومان افزایش یافته است. 

هزینه خدمات تشخیصی شامل تست گلوبال تشخیصی آزمایشگاهی covid19(انجامpcr واستخراج RNA)وسی تی اسکن قفسه سینه در بیماران مشکوک یا قطعی مبتلا به کرونا با رعایت نظام سطح بندی وتوسط پزشکان عمومی یا متخصص تعیین شده توسط وزارت بهداشت وبا رعایت پروتکل های ابلاغی قابل پرداخت می باشد. 

رمزی از ارائه پاسخ به بیش از 960 تماس تلفنی با سامانه ۱۶۶۶ پیرامون ویروس کرونا خبر داد و افزود: در حال حاضر هزینه خدمات تشخیص بیماران کرونایی شامل سی تی اسکن و خدمات آزمایشگاهی توسط سازمان بیمه سلامت ایران پرداخت می شود. 

وی به تسویه بدهی های بیمه سلامت به موسسات و مراکز درمانی استان اشاره کرد و گفت:  مانده مطالبات سال ۹۷ بخش خصوصی و همچنین مطالبات سال ۹۸ داروخانه ها تا پایان آبان ماه و بخشی از آذرماه، بیمارستان های خصوصی تا پایان مرداد و بخشی از شهریور و خدمات پاراکلینیک و پزشکان تا پایان مرداد ماه جمعا به مبلغ36 میلیارد و 788 میلیون تومان پرداخت شده است. 

سرپرست بیمه سلامت خراسان رضوی ادامه داد: در فروردین 99 همچنین بخشی از مطالبات مراکز بهداشتی درمانی در سطح 1 به مبلغ 2 میلیارد و 218 میلیون تومان پرداخت شده است. 

وی افزود: در مراکز درمانی بخش دولتی دانشگاهی در سال ۹۷ از بدهی 198 میلیارد و 800 میلیون تومانی، مبلغ 154 میلیارد و609 میلیون تومان آن پرداخت و در سال 98 نیز مطالبات بخش دولتی تا آبان98  و بخشی از آذر پرداخت شده است. 

وی بیان کرد:  در سرجمع اعتبارات تخصیصی از اسفندماه سال گذشته و پس از شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از 586 میلیارد و 955 میلیون تومان در اختیار اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی قرار گرفته که طبق مطالب فوق توزیع شده است.   

رمزی همچنین در خصوص آزمون ارزیابی وسع نیز گفت: تا کنون تعداد 420414 نفر از متقاضیان شرکت در آزمون ارزیابی وسع به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد در سطح استان مراجعه ویا خود اقدام به ثبت نام نموده اند که درخواست ارزیابی وسع آنها درسامانه سازمان بیمه سلامت ایران ثبت شده است. 

وی افزود: بالغ بر 88 درصد افرادی که برای شان دفترچه بیمه سلامت همگانی صادر شده است در دهک های 1و2و3 ( مشمولین دریافت دفترچه بیمه سلامت رایگان) و حدود 10 درصد در دهک های 4 و5 و 6 (مشمولین دریافت دفترچه بیمه سلامت با 50 درصد مشارکت در پرداخت سرانه) و حدود 2 درصد هم دارای دهک های 7 به بالا (مشمولان دریافت دفترچه بیمه سلامت با 100 درصد مشارکت در پرداخت سرانه) بوده اند.

وی در پایان با اشاره به برخی تبلیغات شرکت های سودجو با عناوین بیمه سلامت و تکمیلی برای کمک به بیماران کرونایی گفت: بیمه شدگان و هم استانی های عزیز بدانند هیچ شرکت و یا نهادی در این رابطه به بیمه سلامت وابسته نیست و استفاده از نام بیمه سلامت برای این منظور تخلف و کلاهبرداری است و اگر چنین موردی را مشاهده‌کردند قبل از هر اقدامی برای برای حصول اطمینان و جلوگیری از ایجاد خسارت‌های احتمالی با شماره 1666 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز