خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خبر داد:

رشد 50 درصدی خدمات در تمام حوزه های بهزیستی/ بیش از 21 هزار نفر مستمری بگیر بهزیستی در استان قزوین هستند

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۷۷۱

مدیرکل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: بیش از 50 درصد در تمام فعالیت‌ها رشد داشتیم و در بسیاری از فعالیت ها بیش از 200 درصد رشد وجود داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، به مناسبت فرا رسیدن هفته بهزیستی نشست خبری مدیرکل و معاونین بهزیستی استان قزوین با اصحاب رسانه با محوریت به زیستن در گام دوم، شفافیت، توانمندسازی، ارتقا سلامت اجتماعی در مرکز نگهداری معلولین پسر بالای 14 سال امین برگزار شد.

علیرضا وارثی در این نشست بیان کرد: مرکز نگهداری معلولین پسر بالای 14 سال امین 8 میلیارد تومان ارزش بنای عمرانی دارد که با ظرفیت اسمی پنجاه نفر در حال فعالیت است که در حال حاضر چهل نفر اعتبار یارانه ای از سوی بهزیستی به این مرکز پرداخت می شود.

وی با اشاره به عملکرد اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: بیش از 50 درصد در تمام فعالیتها رشد داشتیم و در بسیاری از فعالیت ها بیش از 200 درصد رشد وجود داشته است. هر چیزی که امروز گزارش می شود مرهون ایثار و تلاش همکاران در قالب یک تیم کاری و تخصصی است و ادعا داریم که توانستیم تغییرات اساسی را نسبت به سالهای گذشته در سازمان بهزیستی ایجاد نماییم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با اشاره به کسب رتبه های برتر در برخی حوزه های این سازمان اظهار کرد: در حوزه جمع آوری مشارکتهای مردمی جزو ده استان برتر کشور، در حوزه معاونت پیشگیری در رتبه چهارم کشور، در حوزه آسیبهای اجتماعی و پیشگیری در رتبه ششم کشور قرار داریم.

وارثی عنوان کرد: در حوزه توانبخشی، حدود شش هزار معلول در سال 95 در استان وجود داشت که امروز 24 هزار و شش نفر معلول در سامانه ثبت شده اند که تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند.

وی افزود: مستمری بگیران در حوزه معلولین در سال 95، پنج هزار نفر بودند که امسال بیش از 21 هزار نفر هستند که از این تعداد بیش از 18 هزار و 165 نفر معلول و مابقی در حوزه اجتماعی هستند و حدود چهار میلیارد تومان از اعتبارات ملی کشور را برای این قشر به طور ماهانه جذب کرده ایم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: توجه ما در حوزه معلولیت، ارئه خدمت در بین خانواده است و در همین راستا طرح cbr روستایی به طور صددرصد انجام شده و تمام معلولان روستایی در سامانه بانک اطلاعات ثبت شده اند که 7 هزار و سیصد نفر می باشند.

وارثی اضافه کرد: در حوزه مراکز نگهداری در سال گذشته، 37 درصد نسبت به مدت مشابه سال 96 رشد داشتیم و حدود هزار نفر در حوزه روزانه نگهداری با 33 درصد رشد در 24 مرکز در سطح استان وجود دارد. همت مردم در نگهداری بیماران روانی در منزل بسیار خوب بوده و استان رتبه اول را در این بحث در کشور دارد که نسبت به جامعه هدف کمترین آمار نگهداری معلولین در مراکز نگهداری را داریم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر به طور میانگین حدود هزار و 500 نفر از یست و چهار هزار نفر معلول در مراکز نگهداری می شوند و مابقی در منازل توسط خانواده ها نگهداری می شوند که رتبه اول کشور را در نگهداری معلول توسط خانواده در کشور داریم.

وی ادامه داد: خدمات توانمندسازی در حوزه اعتیاد در مراکز سرپناه شبانه، دادگاه درمان مدار، مراکز بهبود اقامت، در سطح استان ایجاد شده و هیچ گونه کمبود از نظر تنوع این مراکز نداریم اما از لحاظ تعدد باید این مراکز افزایش یابد.

وارثی یادآور شد: در حوزه پیشگیری از معلولیت، در بحث غربالگری ژنتیک بیش از 8 هزار نفر در سال گذشته تحت پوشش قرار گرفتند و در این مدت 243 ژن معیوب شناسایی شد که 63 مورد کمک به سقط و پیشگیری از تولد معلول داشتیم. همچنین در بحث غربالگری شنوایی، 33 مورد در سال گذشته شناسایی و 499 مورد مشکوک به کم شنوای به مراکز درمانی معرفی شدند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در ادامه عنوان کرد: در حوزه بینایی در سال گذشته 44 هزار و 717 نفر سنجش شدند که هزار و 479 نفر بیمار چشمی شناسایی شدند که 373 نفر تنبلی دچار چشم بودند و در این زمینه جمعا 484 نفر تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند.

این مسوول با اشاره به اقبال عمومی مردم به استفاده از خط 1480 بیان کرد: 13 هزار و 725 نفر تماس با این خط تماس داشتند. 54 درصد در پذیرش مشاوره اجتماعی رشد داشتیم و حدود 41 هزار و 999 نفر از مراکز در حوزه های مختلف مشاوره دریافت کرده اند. آمار تماس با خط 123 حدود 359 درصد رشد داشته و این خط بزودی به صورت شبانه روزی افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: اورژانس اجتماعی در تمام شهرستانها فعال است و 140 درصد رشد خدمت با مراجعه 80 هزار و 737 نفر داشتیم و این مراکز از 3 مرکز به 8 مرکز ارتقا یافته است.کنترل و کاهش آسیبها، از طریق افزایش آگاهی مردم است و در حوزه اجتماعی 100 درصد رشد داشته ایم و در بسیاری از موضوعات آسیبهای اجتماعی، استان قزوین بعد از استان البرز دارای رتبه است که نیاز به پیگیری می باشد.

وارثی اضافه کرد: در سال گذشته مجموع اشتغال پایدار ایجاد شده 663 نفر در حوزه معلولین از طریق پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بوده و حمایت های بیمه ای حدود یک میلیارد و 46 میلیون تومان با رشد 99 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 96 بوده است.

این مسئول عنوان کرد: در حوزه مسکن، 250 درصد رشد نسبت به سال 96 داشتیم. توجه ما به افراد دو معلول به بالا بوده و سهمیه استان در مسکن مددجویی حدود 3 هزار و 930 نفر بوده که 662  صاحب مسکن شده و تا اواخر سالجاری به طور کامل این مساکن واگذار خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز