خبرگزاری کار ایران

وارثی به ایلنا خبر داد:

سازش بیش از 20 درصد پرونده‌های طلاق در قزوین/ تحویل مسکن افراد ساماندهی شده تا پایان سال 98

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۴۲۱

مدیر کل بهزیستی استان قزوین از سازش بیش از 20 درصدی پرونده‌های طلاق ارجاعی به سامانه تصمیم در این استان خبر داد.

علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، با بیان این مطلب اظهار کرد: از آغاز فعالیت سامانه تصمیم (سامانه کنترل و کاهش طلاق) در استان قزوین تاکنون، یعنی 6 ماه اخیر بین 20 تا 25 درصد پرونده‌های طلاق‌ ارجاعی به این سامانه منجر به سازش شده که عمده دلیل طلاق، نداشتن مهارت همسرداری بوده است.

وی افزود: برای زوجین، طی دوره 45 تا 50 روزه جلسات مشاوره برگزار می‌شود و تلاش می‌شود تابوی طلاق برای آنان شکسته شود.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: در این جلسات عواقب طلاق برای زوجین تشریح می‌شود و این در حالی است که نخستین آسیب را در طلاق زن می‌بیند و آسیب‌های بسیار مهم‌تر آن متوجه فرزندشان می‌شود و بستر برای توسعه آسیب‌های اجتماعی فراهم خواهد شد.

وارثی اضافه کرد: یکی از بحث‌هایی که در طلاق وجود دارد، نداشتن آگاهی خانواده‌ها و مشورت‌پذیر نبودن و نداشتن آشنایی با مشاوره است.

وی خاطرنشان کرد: زوجین پس از معرفی به سامانه تصمیم در حوزه‌های مختلف روان‌شناسی، روان‌شناختی، مشاوره‌های فنی، فرهنگی و مذهبی مورد مشاوره قرار می‌گیرند و مشکلات و چالش‌های بین آنها به حداقل می‌رسد.

سازش بیش از 20 درصد پرونده‌های طلاق در قزوین/ تحویل مسکن افراد ساماندهی شده تا پایان سال 98

این مسئول بیان کرد: به شرط تامین اعتبار از سوی فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، سامانه تصمیم در شهرستان‌های آبیک، تاکستان و بوئین‌زهرا راه‌اندازی می‌شود چرا که این سامانه با کمک و حمایت بخش خصوصی و مراکز مشاوره می تواند گام های موثری در زمینه کاهش طلاق داشته باشد.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین افزود: فضایی که زوجین برای مشاوره قرار می‌گیرند، فضای قضایی نیست بلکه فضایی کاملا اجتماعی است و با کمک آنها، اقدام به رفع مشکلات می‌کنیم.

ساماندهی 3700 نفر برای دریافت مسکن

وارثی ادامه داد: با فراهم کردن سامانه‌ای، سه هزار و 700 نفر را برای دریافت مسکن ساماندهی کرده‌ایم که شامل زنان سرپرست خانوار، معلولان و دخترانی می‌شود که ازدواج نکرده‌اند و به سن قانونی دریافت مسکن رسیده‌اند که بیش از 50 درصد مسکن تحویل واجدین شرایط شده است.

وی اضافه کرد: مابقی واحدهای مسکونی یعنی50 درصد دیگر از سه هزار و 700 نفر، تا پایان سال 98 تکمیل و تحویل افراد تحت پوشش بهزیستی قرار می گیرد.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: تاکنون 14 گروه همیار زنان سرپرست خانوار در استان قزوین راه‌اندازی شده که تسهیلات بلاعوض به آنان پرداخت می‌شود؛ این در حالی است که اگر نیاز به مهارت و آموزش داشته باشند، آموزش رایگان برای آنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز