خبرگزاری کار ایران

رشد 10 برابری اعتبارات مشاغل خرد و خانگی در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۲۶۵۷۶

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان گفت: سهمیه استان کردستان از اعتبارات مشاغل خرد و خانگی 33 میلیارد و 600 میلیون تومان است که نسبت به سال گذشته 10 برابر رشد را نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین فیروزی امروز در سومین کارگروه تخصصی اشتغال که در استانداری تشکیل شد، افزود: سهمیه استان کردستان از اعتبارات مشاغل خرد و خانگی 33 میلیارد و 600 میلیون تومان است که نسبت به سال گذشته 10 برابر رشد را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: این مبلغ با عاملیت چهار بانک(صادرات، ملت، مسکن و توسعه و تعاون) بین شهرستان های استان توزیع و فرمانداران و روسای ادارات کار و امور اجتماعی باید با یاری کارگروه اشتغال نیز توزیع بین دستگاهی را انجام دهند.

فیروزی با بیان اینکه اعتبارات سازمان های حمایتی فارغ از این مبلغ لحاظ شده است، گفت: اعتبار کمیته امداد 65 میلیارد و 700 میلیون تومان و سازمان بهزیستی با 35 میلیارد تومان توانسته اند در تحقق ایجاد مشاغل خرد خانگی ایفای نقش کنند.

به گفته وی اعتبارات مشاغل خرد خانگی در کمیته امداد، بهزیستی و مشاغل روستایی تا پایان سال جذب می شود و صندوق توسعه کارآفرینی امید نیز باید با اعتبار 28 میلیارد و 400 میلیون تومان تا پایان مرداد ماه پرداخت شود.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان عنوان کرد: با احتساب اعتبارات سازمان های حمایتی و مشاغل خرد و صندوق توسعه کارآفرینی امید، اعتبارات امسال جمعا 200 میلیارد تومان است و چنانچه 100 درصد جذب شود برای 20 هزار نفر شغل ایجاد می کند.

فیروزی بر زمان مناسب جذب اعتبارات از سوی چهار بانک عامل تاکید کرد و ابراز داشت: باید بتوانیم از این اعتبارات حداکثر استفاده را برای اشتغال استان به عمل آوریم لذا مدیران بانک عنایت لازم را در جذب سریع اعتبارات داشته باشند.

وی در خصوص سهمیه استان کردستان از طرح کارورزی، گفت: 5 هزار نفر در سامانه طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی ثبت نام به عمل آوردند و 476 بنگاه اقتصادی برای پذیرش ثبت نام کردند که می طلبد تعداد بیشتری خود را معرفی کنند چراکه بیمه و حقوق را دولت پرداخت و هیچ هزینه ایی بر این بنگاه ها تحمیل نخواهد شد.

فیروزی ادامه داد: بر اساس تبصره‌ 18 قانون بودجه سهمیه کشور از اشتغال فراگیر 20 هزار میلیارد تومان است و سهمیه استان کردستان نیز با 700 میلیارد تومان، 3.4 درصد تعیین شده است.

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کردستان با بیان اینکه طرح اشتغال فراگیر برای رسته های اولویت دار تعریف می شود، خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات پویا کسب و کار در زمینه کشاورزی، صنعتی، خدمات، گردشگری و فناوری اطلاعات نیز ملاک عمل قرار می گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز