خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خبر داد:

120 خانوار دارای 2 عضو معلول در پشت نوبت مسکن قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۲۳۸

مدیر کل بهزیستی استان قزوین تعداد خانوار پشت نوبت فاقد مسکن خانوارهای دارای حداقل 2 عضو معلول شهری را 120 خانوار شهری بیان کرد.

علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: در طرح حمایت تحصیلی ابرار توسط اتاق بازرگانی به محصلین ودانشجویان تحت پوشش واجد الشرایط که سال گذشته صورت گرفت.

به 46 نفر به ارزش ریالی 639 میلیون و 666 هزار ریال و در طرح حمایتی حاکی توسط خیرین 177 میلیون و 750 هزار ریال مساعدت شد.

وی افزود: در جذب داوطلبان و همیاران  به225 نفر به ارزش ریالی 494 میلیون و 130 هزار ریال کمک لازم صورت گرفت.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: طی سال گذشته برای 35 نفر از مددجویان بهزیستی استان قزوین با سرانه 70 میلیون ریال توسط موسسه خیریه مدرسی جهیزیه تامین شد.

وارثی اضافه کرد: پرداخت کمک هزینه ازدواج وتامین جهیزیه برای مددجویان در شرف ازدواج  بنا به اعتبارات سازمان، به 45 نفر به ارزش ریالی 450 میلیون ریال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد کل بازدیدهای انجام شده از مراکز غیردولتی طی سال گذشته یک هزار و 321 بازدید شهرستانی و 745 بازدید ستادی بوده و 30 جلسه کمیسیون ماده 26 و نظارت هم برگزار شده است.

اهدای دو زمین توسط خیران

این مسئول تصریح کرد: سال گذشته زمین اهدائی 2200 متری با کاربری درمانی در شهر زیباشهر برای نگهداری فرزندان شبانه‌روزی 12-6 سال توسط موسسه خیریه مشیز به ارزش ریالی 100 میلیارد تومان به ثبت رسید.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین افزود: همچنین زمینی به میزان 4200 متر برای ساخت 10 خانه کوچک برای بیماران روان و ذهنی و کلینیک تخصصی روانپزشکی در شهر الوند 20 میلیارد تومان اهدا شد.

وارثی ادامه داد: خیرین و موسسات خیریه در تامین و توزیع سبد غذایی ، البسه، کفش ، لوازم تحریر در طول سال به ویژه ماه مهر و شب عید سال گذشته به میزان 5000 بسته با ارزش 500 میلیون تومان کمک کردند.

وی اضافه کرد: جانمایی یک هزار صندوق مشارکت‌های مردمی درخصوص جلب وجذب مشارکت‌های مردمی صورت گرفته و برای 14 موسسه خیریه مجوز صادر شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سهمیه استان قزوین در سال گذشته سه هزار و 841 واحد مسکونی بوده که این سهمیه در سه روش مسکن مهر، تعاونی‌ها وخودمالکی در دست احداث بوده و تاکنون به 2082  واحد به توانخواهان واگذار شده است.

واگذاری 53 مسکن به خانوارهای حداقل 2 معلولی روستایی در آینده نزدیک

مدیر کل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: اعتباری که تاکنون بابت تامین سهم آورده مسکن  به مددجویان به صورت بلاعوض کمک شده ، بیش از 7 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.

وارثی در خصوص تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل 2عضو معلول شهری توضیح داد: سهمیه استان 201 واحد مسکونی بوده که تمامی آن در مسکن مهر استان جانمایی شده اند  از این تعداد  تاکنون 131 واحد آن واگذار شده ومابقی  70 واحد آن در آینده نزدیک واگذار خواهد شد تاکنون اعتباری بالغ بر 1میلیارد و 879 میلیون و 300 هزار تومان از سوی بهزیستی هزینه شده است.

 وی به تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل 2عضو معلول روستایی اشاره کرد و افزود: سهمیه استان 105 واحد مسکونی  است که از این تعداد،52 واحد مسکونی آن واگذار شده و 53 واحدآن در آینده نزدیک واگذار خواهد شد. تاکنون اعتباری بالغ بر 312میلیون تومان از سوی بهزیستی هزینه شده است.

این مسئول ادامه داد: تعداد خانوارپشت نوبت فاقد مسکن خانوارهای دارای حداقل 2عضو معلول شهری  120خانوارشهری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز