خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با ایلنا:

کمک معیشتی به مددجویان سیل‌زده امروز واریز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۶۶۲

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی با اعلام اینکه کمک معیشتی به مددجویان سیل‌زده امروز واریز می‌شود، گفت: حمایت‌های روانی و اجتماعی این سازمان نیز در همه استان‌های درگیر سیل در قالب طرح محب انجام می‌شود.

محمد نفریه (مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت مراکز نگهداری مددجویان سازمان بهزیستی در مناطق سیل‌زده گفت: در کلیه استان‌هایی که متاثر از سیل بوده و شهرهایی که احتمال سیل در آنها وجود دارد، ستاد بحران فعال شده است و از زمانی که هشدارها به ما داده شده تاکنون بسیاری از مراکز اسکان معلولان، مراکز نگهداری ایتام، مراکز درمانی معتادان که در مسیر سیل یا در معرض خطری بوده‌اند، تخلیه و جابه‌جا شده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: موج اول بارندگی‌ها گذشته و خوشبختانه هیچ مشکلی برای مراکز ما به وجود نیامده است و گروه‌های هدف در مراکز ما در مناطق سیل زده هیچ تلفاتی جانی نداشته‌اند.

نفریه با بیان اینکه بعد از سیل به پیدا کردن مددجویان در مناطق سیل زده مشغول شدیم تا آنان را تحت پوشش قرار دهیم و کمک‌های غذایی برای آنها فراهم کنیم، گفت: همچنین مددجویان را سازماندهی و برای آنان اسکان موقت نیز در نظر گرفتیم.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی تصریح کرد: در حال حاضر در استان لرستان مشغول خدمت‌رسانی هستم.دو مرکز شبانه پسران و دختران بالای 14 سال در پلدختر داشتیم که در روزهای گذشته به خرم آباد و علی گودرز در مناطق امن منتقل شده‌اند و تحت پوشش قرار گرفتند. همچنین کمک معیشتی برای مددجویان زلزله زده لرستان، پلدختر، معمولان،چگنی و نور آباد، آق قلا، گمیشان و سیمرغ در مازندران سه برابر مستمری‌شان به حساب آنان واریز شد و مددجویان در دیگر شهرستان‌ها نیز ظرف امروز به حسابشان واریز خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: وزارت رفاه نیز 5 میلیون وام قرض الحسنه برای خرید وسایل منزل برای همه مددجویانی که بهزیستی معرفی کند، در نظر گرفته است. مددجویان سرپرست خانواری که مسکن خود را از دست داده‌اند، 10 میلیون کمک بلاعوض توسط سازمان به آنان پرداخت می‌شود که این علاوه بر کمک‌های دولت است.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی گفت: حمایت‌های روانی و اجتماعی سازمان بهزیستی نیز در همه استان های درگیر سیل در قالب طرح محب انجام می‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: مددجویان تحت پوشش بهزیستی شرایط اقتصادی و معیشتی خوبی ندارند، درحال حاضر با این سیل اوضاع بدتر هم شد. در مناطق آسیب دیده احتیاج بسیاری به تجهیزات توانبخشی و وسایل اولیه زندگی مانند یخچال، تلویزیون،فرش و وسایل آشپزی داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز