خبرگزاری کار ایران

فرماندار خلیل آباد تاکید کرد:

روسای ادارات باید در جذب سرمایه گذار تلاش مضاعف کنند

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۰۶۴

فرماندار خلیل آباد گفت: سفر اقتصادی استاندار به این شهرستان بارقه های امید را در منطقه ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خلیل آباد، ابراهیم قاسم پور در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور امام جمعه، اعضای شورای تامین و روسای دستگاه های اداری برگزار شد، اظهار کرد: در مثلث اقتصادی استاندار خراسان رضوی یک ضلع کارگزاران و اضلاع دیگر نمایندگان مجلس و سرمایه گذاران هستند که با نظارت ائمه جمعه با یکدیگر همکاری می کنند.

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه تعداد معین ها و تفاهم نامه های سرمایه گذاری در شهرستان بسته نیست و قابل افزایش است، افزود: امروز یک تفاهم نامه 20 میلیارد ریالی با یک سرمایه گذار برای تکمیل کارخانه لبنی این شهرستان به امضا رسید.

وی همدلی و نگاه اتحاد در شهرستان را ستود و اظهار داشت: امروز در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار داریم لذا جنگ اقتصادی، نیروی عملیاتی و مدیر کارآمد را می طلبد.

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه سرمایه گذار بومی و غیر بومی هیچ تفاوتی ندارد، افزود: موقعی می توانیم موفق شویم که از همه علاقه مندان به سرمایه گذاری وظرفیت های شهرستان به خوبی استفاده کنیم.

وی به برنامه های عملیاتی دستگاه های اجرایی در سال 98 اشاره کرد و گفت: ظرفیت های نهفته ای در شهرستان خلیل آباد وجود دارد که در پایان سال همه این پارامتر ها از دستگاههای اداری مورد سنجش قرار می گیرد.

قاسم پور از روسای ادارات خواست در جذب اعتبارات سال ۹۷ تلاش کنند که رقمی از این شهرستان برگشت نخورد.

وی از مدیران مربوطه خواست از ساخت و ساز در مسیر رودخانه ها جلوگیری کنند و در صورت مشاهده مسئول مربوطه باید پاسخگو باشد.

وی طرح تکریم ارباب رجوع را در ادارات امری ضروری دانست و گفت: در جلسه‌ای که امام جمعه و فرماندار شهرستان حضور دارند باید روسای ادارات در جلسه شرکت کنند.

حمید سلطانی دادستان شهرستان خلیل آباد هم در جلسه شورای اداری به بحث سرقت ها در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: پدیده سرقت از اموال دولتی و یا غیر دولتی نکته مهمی است که همه باید مواظب و مراقب باشیم .

وی با بیان اینکه هر گونه کم کاری در این خصوص ، از جانب مسئولین که منجر به جرمی خواهد شد پذیرفته نیست، گفت: باید پیشگیری لازم به عمل آید و در صورت اتفاق این اهمال کاری به مدیرکل استانی دستگاه مربوطه اعلام خواهد شد.

همچنین حجت الاسلام علی ناهیدی امام جمعه خلیل آباد با تقدیر از سفر استاندار خراسان رضوی، به ظرفیت های شهرستان خلیل آباد اشاره و با توجه به کمبود آب در کشور بر مصرف بهینه آب در منطقه تاکید کرد.

وی گفت: 90 درصد مصرف آب این شهرستان در بحث کشاورزی است لذا می طلبد با دوری از اسراف و تبذیر از شستن غیر ضرور به وسیله آب شرب چه در دستگاههای اداری و چه شهروندان خودداری به عمل آید.

حسین اسماعیلی ثانی رئیس اداره بهزیستی خلیل آباد به جذب تسهیلات اشتغال اشاره کرد و گفت: 2.5 درصد جمعیت این شهرستان را معلولان تشکیل می دهند که 1300 نفر معلول دارای پرونده در شهرستان داریم که ماهیانه بین 160 تا 460 هزار تومان از خانواده یک تا پنج نفره مستمری دریافت می کنند.

وی به افزایش بیش از 100 درصدی زنان سرپرست خانوار از تعداد 120 خانوار به 290 خانوار اشاره کرد و گفت: در این شهرستان تعداد 20 نفر امدادبگیر وجود دارد که ماهیانه برای نگهداری فرزندان آنها مبلغ 350هزارتومان کمک هزینه پرداخت می شود.

وی از طرح کاهش طلاق و سازش 19 درصدی آن در شهرستان خبر داد و افزود: طرح های آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت کمک به 34 مهد کودک و دادن یک وعده غذای گرم ، جذب 1 میلیارد و 150 میلیون تومان تسهیلات اشتغال و پرداخت وام بلاعوض به 15 نفر از مددجویان از دیگر اقدامات این اداره به جامعه هدف است.

هادی گوهریان شهردار خلیل آباد هم به مناسبت روز شورا و دهیار افزود: توسعه شهری حمایت از مدیریت شهری را می طلبد، اگر می خواهیم در یک فعالیت خاص به موفقیت برسیم باید همگام با مدیریت شهری حرکت کنیم.

وی به رکود بازار اشاره کرد و اظهار داشت: اکثر سرمایه های اجتماعی در منطقه به سمت سرمایه گذاری در زمین و مسکن صرف می شود لذا باید با جلوگیری از فرار سرمایه ها و ایجاد جذابیت های  سرمایه ای ، سرمایه گذاران را به این سمت فراخوانیم.

شهردار خلیل آباد با بیان اینکه اگر شاهدیم که چند بانک این شهرستان به باجه تبدیل شده است از این است که نتوانسته ایم سرمایه های اجتماعی را در شهرستان همگام کنیم و در این صورت توسعه پایدار در شهر رخ نخواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز