خبرگزاری کار ایران

مسئولان شهری آمل از ۲ خانواده معلول دیدار کردند

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۳۴۸

خانواده‌های معلول سرمایه‌های این جامعه هستند که با صبر و استقامت به نگهداری از فرزندان معلول خود می‌پردازند.

مسئولان شهری آمل از دو خانواده معلول جسمی و حرکتی و مغلول ذهنی دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، این دیدار که با حضور سرپرست فرمانداری ویژه آمل، شهردار و رئیس شورای شهر و اعضای شورای شهر آمل همزمان با روز جهانی معلولین با دو خانواده صورت گرفت، سرپرست فرمانداری ویژه آمل حرکات مادران این معلولان را نمونه‌ای از صبر و استقامت حضرت زینب(س) بیان کرد و گفت: خانواده‌های معلول سرمایه‌های این جامعه هستند که با صبر و استقامت به نگهداری از فرزندان معلول خود می‌پردازند.

شعبانعلی واحدی با اشاره بر انعکاس وجود خانواده‌هایی با چند فرزند معلول از سوی اصحاب رسانه ابراز داشت: جای تشکر و قدردانی دارد که این زحمت‌کشان به درج این‌گونه اخبار می‌پردازند اگرچه وظایف مسئولان است تا به شناسایی این خانواده‌ها بپردازند.

وی با بیان اینکه با این حرکت از سوی اصحاب رسانه هر هفته دیداری با یکی از خانواده‌های معلول در شهرستان آمل صورت گیرد، افزود: سعی می‌شود با همکاری خیرین بزرگوار شهر و مسئولان دستگاه‌های اجرایی به رفع مشکلات این خانواده پرداخته شود.

رئیس شورای شهر آمل نیز با اظهار تاسف از عدم آگاهی مسئولان شهری نسبت به وجود این‌گونه خانواده‌هایی در این شهر بیان داشت: رشادت این مادران برای نگهداری از سه و چهار فرزند معلول به مانند رشادت بانوی برگ اسلام در صحنه کربلا را به‌مان بیان می‌کند و ما باید به همچین مادرانی افتخار کنیم.

خسرو ابراهیم‌زاده با بیان اینکه اگر چه کمک مسئولان خستگی گوشه‌ای از این مادران را رفع نمی‌کند، تصریح کرد: اما امیدواریم با رشادت شما الگویی شود بر دخترانی که مادران فردا می‌شوند.

وجود ۸مرکز توانبخشی در آمل

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل در ادامه این دیدار از وجود ۸مرکز توانبخشی در این شهرستان خبرداد و گفت: مرکز توانبخشی بیماری روانی که به صورت دو سرویس درمان با ویزیت رایگان و خدمات‌رسانی به مددجویان در مرکز بهشت آئین انجام می‌شود.

نصرت‌الله حسن‌زاده با بیان اینکه مرکز زبان‌آموزی که هم‌اکنون ۱۰۱ مددجو را تحت پوشش دارد، ابراز داشت: مرکز روزانه که آموزش دختران معلولان بالای ۱۴ سال را برعهده دارند.

وی افزود: مرکز نگهداری کودکان زیر۱۴ سال که خودیاری‌ است و مرکز حرفه‌آموزی که پسران بالای ۱۴ سال را تحت پوشش دارند.

حسن‌زاده یادآور شد: آخرین مرکز نیز مرکز روزانه سالمندان نیز افراد بالای ۳۰ سال را نگهداری می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی آمل با تاکید براینکه بسیاری از خانواده‌های بهزیستی از وجود این مراکز در سطح آگاهی کامل ندارند، اظهار داشت: متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را به منظور پنهان کردن آن‌ها با جامعه در منازل خود نگهداری می‌کنند بدون اینکه از مزایای این مراکز استفاده‌ای ببرند.

به گزارش ایلنا در دیدار رئیس شورای شهر و شهردار آمل با این خانواده‌ ۴ معلول جسمی و حرکتی خرید یک دستگاه ویلچر برقی، مناسب‌سازی منزل این خانواده برای تردد معلولین و کمک هزینه یک میلیون تومانی سفر به کربلای این مادر فداکار همچنین با کمک خیر آملی یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دیگر برای هزینه سفر کربلای یکی از معلولان این خانواده به همراه مادرش تامین شد.

در دیدار دیگر با خانواده سه معلول ذهنی نیز در این حرکت مبلغ یک‌میلیون تومان نیز از سوی شهردار آمل به آنان کمک هزینه پرداخت شد. برخی تجهیزات این معلولان و خانه‌شان مانند دیگ مشعل و لباسشویی آنان که عصای دست این مادر پیر است نیز چند گاهی است که از کار افتاده است، تعمیر شود. و در ادامه با وضعیت گران شدن نرخ شیرخشک و پوشک که از نیازهای هر روزه این خانواده است رئیس شورای اسلامی شهر آمل از طریق یک خیر بخشی از نیازهای روزمره آنان و تامین دیگ مشعل را عهده‌دار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز