خبرگزاری کار ایران

ربیعی خبر داد:

تامین نیازمندی‌های اولیه معلولان شدید تا نیمه سال ۹۴

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۸۴۵

طی صحبت‌هایی که با رئیس جمهوری داشتیم، قرار شد؛ تا نیمه سال ۹۴ نیازمندی‌های اولیه معلولان شدید را برطرف کنیم.

صبح امروز مراسم تجلیل از ورزشکاران و مدال‌آوران بازی‌های پارا آسیایی اینچئون و قهرمانان المپیک نا‌شنوایان در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم ضمن یادآوری سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انقلاب مظلوم است و ما نتوانستیم آنچنان که باید از گوهر انقلاب استفاده کنیم و در عرصه‌های سیاسی نیز نتوانستیم دستاورد‌ها را به خوبی اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه انقلاب به ما استقلال داد، اما هنوز از برکات آن استفاده نکرده‌ایم؛ اظهار کرد: همین که دشمنان امروز حاضر می‌شوند، با ما قدم بزنند درحالی که زمانی به ما نگاه نمی‌کردند و می‌گفتند عقب بایستید، همین که امروز با ما قدم می‌زنند و تحقیر شده‌اند، از افتخارات انقلاب است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: انرژی هسته‌ای هزینه عزت ملت ماست و ما این هزینه را می‌پردازیم.

ربیعی با اشاره به اهمیت اخلاقی‌کردن جامعه گفت: آنچه امام و انقلاب برای ما داشت، زیر و رو شدن جامعه است به این معنا که امروز افرادی که در حاشیه بودند به میدان آمده‌اند.

وی ادامه داد: هنوز هم نمایندگان مجلس از افراد حاشیه‌ای هستند، من نیز روستا‌زاده هستم و از جنوبی‌ترین نقطه تهران آمده‌ام من کارگری بودم که امروز وزیر شده‌ام و این زیر و رو شدن از برکات انقلاب است.

ربیعی با تاکید براینکه وزارت خدمت به مردم است و غیر از آن خیانت است، خاطر نشان کرد: ما حق نداریم، تبدیل به یک طبقه جدید بشویم و اگر از مردم رای می‌گیریم، باید در خدمت طبقات محروم باشیم. انقلاب تا انقلاب است باید منزلت گروه‌های خاموش و افراد پایین را مورد توجه قرار دهد.

وزیر کار تصریح کرد: جامعه باید به حقوق معلولان احترام بگذارد، اما هنوز در این حوزه با کاستی‌های فرهنگی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه ما در جامعه نیاز به نشاط و موفقیت داریم و باید باور کنیم که حق نداریم، موفق نباشیم، افزود: همچنین فرهنگ غلط سیاه نمایی را که می‌گویند آینده بهتر از امروز نیست و اینکه هیچ چیزی بهتر نشده است و جوانان را مایوس می‌کند، باید پاک کنیم.

ربیعی افزود: باید به جامعه نشان بدهیم که می‌توانیم موفق بشویم، ما در عرصه‌های مختلف زیاد و خوب کار کرده‌ایم، چرا که توانایی زیادی داریم.

وزیر کار یادآور شد: گروهی که جامعه به اشتباه فکر می‌کرد، توانایی نداشته و نیاز به کمک دارد امروز قهرمان آفرینی کرده و قهرمان ملی جامعه شده است.

وی افزود: قهرمانان پارالمپیک سفیران توانمندی جمهوری اسلامی ایران هستند و با توجه به اینکه جامعه امروز به نشاط اجتماعی نیاز دارد، مشاهده موفقیت‌های آنها بخشی از این نشاط را تامین می‌کند.

ربیعی خاطر نشان کرد: به رغم کمبودهای موجود تلاش داریم، در دولت تدبیر و امید بتوانیم سیاست‌های منسجم رفاهی را پیاده و لایه‌های حمایت اجتماعی را تدوین کنیم.

وزیر کار با بیان اینکه از ۹ میلیون ثبت نام شده بیمه سلامت ۸ میلیون نفر حاشیه نشین شهر‌ها و اقشار ضعیف جامعه بودند، گفت: در تلاش هستیم، بیمه اجتماعی را برای همه ایرانیان تدوین و رونمایی کنیم. همچنین هیچ خانواده دارای دو معلول و بیشتر در دو سال آینده بدون مسکن نخواهد بود.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذاری ۲۰ هزار مسکن روستایی را به عهده گرفته و در نظر داریم؛ واگذاری ۲۰ هزار واحد مسکونی دیگر را به عهده دستگاه‌های دیگر همچون ستاد اجرایی فرمان امام و… بگذاریم.

ربیعی عنوان کرد: طی صحبت‌هایی که با رئیس جمهوری داشتیم، قرار شد؛ تا نیمه سال ۹۴ نیازمندی‌های اولیه معلولان شدید را برطرف کنیم.

وی افزود: در خصوص اشتغال نیز کار بزرگی در حال انجام است، یعنی قرار است؛ کودکان تحت پوشش بهزیستی را که بدون سرپرست هستند با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای، ‌صندوق‌های مختلف و شرکت‌های سرمایه‌ای بزرگ تا آخر امسال شاغل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز