خبرگزاری کار ایران

تشدید نظارت بر واحدهای پرورش ماهی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۷۸۸

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: نظارت بر اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای توسط واحدهای پرورش ماهی در شهرستان قزوین تشدید می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مهدی جلوخانی روز دوشنبه افزود: شهرستان قزوین ظرفیت‌ خوبی برای پرورش ماهیان گرمابی و سردابی دارد و هم اکنون تعداد زیادی از مزارع پرورش ماهی تحت نظارت این اداره کل قرار دارند.

وی اضافه کرد: برگزاری کلاس های آموزشی با موضوع بیماری‌های مهم آبزیان، نحوه رعایت بهداشت و قرنطینه، روش ضدعفونی کردن مزارع، آموزش چهره به چهره پرورش دهندگان، انجام نمونه‌گیری‌های مداوم در طول دوره پرورش ماهی و شناخت بیماری‌هایی ویروسی و انگلی از جمله اقدامات لازم در این دوره نظارتی است.

جلوخانی بازدیدهای مکرر کارشناسان این اداره از واحدهای پرورش ماهی را یادآور شد و گفت: درحال حاضر بازدیدهای مکرر در خصوص رفع نواقص بهداشتی و مشاوره به صاحبان و کارگران مزارع پرورش ماهی در استان قزوین افزایش یافته است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از انجام آزمایش‌های بررسی سلامت بچه ماهی‌ها و صدور گواهی سلامت پیش از آغاز پرورش خبر داد و خاطرنشان کرد: آزمایش‌های تأیید سلامت بهداشتی ماهی ها قبل از ارسال به بازار فروش صرفا توسط آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان انجام می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز