خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی گیلان خبر داد:

استان گیلان دارای رتبه اول کشور در تکثیر و پرورش ماهی قرمز

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: استان گیلان دارای رتبه اول کشور در تکثیر و پرورش ماهی قرمز است.

به گزارش ایلنا از رشت، سهراب عاقبتی امروز در جلسه دامپزشکی استان بیان کرد: استان گیلان دارای رتبه اول کشور در تکثیر و پرورش ماهی قرمز است و هر ساله قبل از شروع ایام خرید و فروش ماهیان قرمز و در راستای اجرای طرحهای پایش و مراقبت سازمان دامپزشکی کشور،از مزارع موجود در سطح استان نمونه برداری می شود.

مدیرکل دامپزشکی گیلان از حمل غیر مجاز 55کیلوگرم کله پاچه فاسد از مبدا شهرستان اردبیل به مقصد شهرستان آستارا خبرداد و گفت: در ایستگاه بازرسی سه راهی قلعه حین ورود به این شهرستان کشف و ضبط شد.

عاقبتی تصریح کرد:بعد از انجام آزمایشات روی ماهی،از طریق سامانه پایش بیماریهای آبزیان،گواهی سلامت برای عرضه ماهی در مراکز مجاز داخل و خارج استان  صادر می شود.

مدیرکل دامپزشکی گیلان با اشاره به اینکه این گوشت ها در صندوق عقب خودروی پراید به طرز ماهرانه ای جاسازی شده بود، خاطرنشان کرد: راننده متخلف خودرو با تشکیل پرونده تخلف به میزان 9 میلیون و 780 هزار ریال به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان آستارا معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه گوشت قابلیت فاسد شدن را دارد، باید به صورت یخچالی و از طریق زنجیره سرمایی به قصابی ها و مراکز فروش گوشت عرضه شود که در غیر این صورت جزو حمل های غیر مجاز محسوب خواهد شد.

کد خبر : ۳۵۱۷۰۳