خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین:

بیماری نیوکاسل در کمین مرغداران استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۶۱۷۶۷

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین، بیماری نیوکاسل را یک تهدید بالقوه برای واحدهای پرورش مرغ دانست و از مرغداران خواست مراقب این بیماری باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی قزوین، مهدی جلوخانی روز شنبه در تشریح این خبر افزود: نیوکاسل یک بیماری ویروسی و عفونی است که با توجه به مشترک بودن بین انسان در رده بیماری‌های همه‌گیر قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: این بیماری دستگاه‌های تنفس، گوارش و عصب طیور را مورد حمله قرار داده و می­‌تواند در مدت ‌زمان کوتاهی خسارت زیادی در واحدهای تولید و پرورش طیور به بار آورد.

جلوخانی با بیان اینکه مهمترین راه پیشگیری و مبارزه با این بیماری خطرناک، دور ماندن طیور از ویروس بیماری است، اظهار داشت: مرغداران باید به اجرای ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای شامل جدا سازی طیور حساس همراه با رعایت کامل اصول بهداشتی اهتمام داشته باشند.

این مسئول گفت: برای جلوگیری از ابتلا و گسترش بیماری نیوکاسل رعایت اصول بهداشتی کافی نیست و لازم است که انجام واکسیناسیون به‌ موقع صورت گیرد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از مرغداران قزوینی خواست تا واکسن های مورد نیاز خود را تنها از مراکز مایه‌کوبی مجاز تحت نظارت دامپزشکی استان تهیه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز