خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان:

بیش از 2 میلیون و 300 هزار نوبت سر واکسیناسیون بیماری های دامی در جنوب کرمان

احمدی گفت: در4 ماهه ابتدای سالجاری بیش از 2 میلیون و 300 هزار نوبت واکسیناسیون، در جمعیت دامی جنوب کرمان انجام شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان،صبح امروز علی احمدی مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان در مصاحبه با روابط عمومی این اداره کل اظهار داشت: در 4 ماهه ابتدای سالجاری 2 میلیون و 349 هزار و 517 نوبت سر واکسیناسیون در جمعیت دامی جنوب کرمان صورت گرفت.
وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون هدفمند و فراگیر در کنار رعایت اصول بهداشتی وقرنطینه ای وکنترل شدید تردد دام می تواند از شیوع و بروز بیماری های مشترک و واگیر دامی جلوگیری کند اظهار داشت: خوشبختانه از ابتدای سال تا کنون با کنترل همه جانبه و رعایت اصول و ضوابط پیشگیری ازبیماری ها ازگسترش کانون های بیماری جلوگیری شده است.
مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان با بیان اینکه دامپزشکی در تامین سلامت جامعه نقش اساسی و تعیین کننده ای ایفا می کند عنوان کرد: این نهاد با کنترل و مهار بیماری های دامی و تضمین سلامت فراورده های خام دامی از کشتارگاه تا مراکز عرضه ضمن حفظ و صیانت از سرمایه دامی کشور موجب کاهش وقوع بیماری های دامی در جمعیت انسانی و ارتقاء کیفیت بهداشتی زندگی عموم مردم می شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات آموزشی و توصیه های بهداشتی دامپزشکی و سایر ارگان های عرصه سلامت با یاری رسانه ها موجب افزایش سطح اگاهی شهروندان شده و بهبود بهداشت عمومی را در پی دارد.

 

کد خبر : ۴۰۱۲۷۰