خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور در ورزشگاه تختی شاهرود:

ملت ایران در برابر دشمن تسلیم نخواهد شد/ آمریکا بداند ما نفت‌مان را خواهیم فروخت

asdasd
کد خبر : ۶۹۹۱۶۴

رئیس جمهور در جمع مردم شاهرود گفت: ملت بزرگ ایران چهل سال پیروزی های چشمگیر در مبارزه با دشمن ستمگر دارد و نخواهد گذاشت لبخند بر لب دشمن نقش ببندد.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی که به استان سمنان سفر کرده است، سخنرانی خود را در شاهرود با تمجید از مردم این استان آغاز کرد و از حضور در استان زادگاهش ابراز خرسندی کرد.

وی گفت: امروز روز آزمایش و امتحان بزرگ تاریخی برای ملت ایران است، روزی که برای نخستین بار بعد از 40 سال مبارزه با دشمن ستمگر آمریکا به پیروزی‌های کم نظیری دست یافته‌ایم و ملت بزرگ ایران نخواهد گذاشت لبخند بر لبان دشمن نقش ببندد.

رئیس جمهور با یادآوری دشمنی‌های آمریکا گفت: کودتا در ایران، جدا کردن خوزستان از ایران، جلوگیری از صادرات نفت و ایجاد مشکلات اقتصادی با اعمال تحریم‌ها از دشمنی‌های آشکار آمریکا با ایران است که در همه این موارد آمریکا ناموفق بود.

روحانی با بیان اینکه آمریکا از ایران و ایرانی عصبانی است گفت: ایران قدرتمند برای آمریکا غیر قابل تحمل است و ملت ایران در برابر این دشمن سر تسلیم فرود نمی‌آورد.

رئیس جمهور گفت: آمریکا سعی کرد با اعمال تحریم‌ها، از صادرات نفت و تبادلات تجاری ایران با دنیا جلوگیری کند و ایران را در منطقه و جهان منزوی کند و اهداف خود را در منطقه محقق کند، اما ملت بزرگ ما در تمام این صحنه‌ها پیروز این نبرد بوده و هست .

 روحانی تاکید کرد: آمریکا بداند ما نفت‌مان را خواهیم فروخت و قادر نیست جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد و اگر بخواهد جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد، نفتی از خلیج فارس صادر نخواهد شد.

 رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا خواهان تضعیف روابط ایران با جهان است، گفت: روابط ایران با کشورهای همسایه و منطقه مناسب است و آمریکا قادر نیست روابط ما را با جهان قطع کند.

 وی تاکید کرد: آمریکا باید بداند روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ما با جهان حفظ می‌شود و ما ارتباط‌مان را با کشورهای اسلامی توسعه خواهیم داد.

 روحانی با اشاره به تلاش آمریکا در جدا کردن ایران از اروپا، چین، هندوستان و سایر همسایگان ایران گفت: دشمن قصد دارد ایران هراسی را در جهان ترویج کند ولی نمی‌تواند تفرقه ایجاد کند .

رئیس جمهور تصریح کرد: در دشمنی با ملت ایران، جز یکی دو کشور، سایر کشورهای جهان از آمریکا حمایت نکردند و همه تحریم آمریکا را محکوم کردند و در مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت و دادگاه لاهه شکست خورد و این به معنی پیروزی حقوق‌دانان ایران و پیروزی ملت بزرگ ایران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز