خبرگزاری کار ایران

اصغر نصیری:

ساخت نماد چوبی"دست و جارو" به پاس زحمات پاکبانان

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۰۴۹

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از ساخت نماد چوبی "دست و جارو" در ششمین نمایشگاه گل و گیاه کرج خبر داد و افزود: این دست سازه به پاس زحمات پاکبانان در حال ساخت است.

به گزارش ایلنا، اصغر نصیری، اظهار داشت: هنرمندان مجسمه ساز با تنه درختان قطع شده اقدام به ساخت نماد چوب و جارو کرده اند که این نماد به نوعی در ترویج فرهنگ پاکداشت طبیعت نیز نقش بسزایی دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در ششمین دوره از نمایشگاه گل و گیاه اقدامات متفاوت و ارزنده ای را در دست اجرا دارد، گفت: ساخت نماد ربات های پاکبان با استفاده از فلزات دور ریختی نیز از دیگر اقدامات سازمان است که در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این دست سازه ها نمادی از پاکیزگی را به تصویر می کشد، تصریح کرد: شکل این دست سازه ها به گونه است که شهروندان برای جداسازی زباله های خود ترغیب شده و فرهنگ تفکیک زباله ها از مبدا نیز به واسطه این ربات های پاکبان احیا و تقویت می شود.

مشارکت کودکان در تفکیک زباله ها

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در بخش دیگر صحبت های خود با اشاره به اینکه سازمان، کودکان را نیز در ترویج فرهنگ تفکیک از مبدا سهیم کرده است از توزیع پک های فرهنگی ویژه کودکان یاد کرد و یادآور شد: در این پک بروشورهایی با محتوای آموزشی جداسازی زباله ها، تفکیک زباله و بازیافت پسماندها قرار دارد.

نصیری اضافه کرد: همچنین در این پک، بازی وجود دارد که در آن، جداسازی پسماندها و تفکیک در مبدا به کودکان آموزش داده می شود.

وی از دیگر محتوای پک فرهنگی پسماند به پاکت های برگردانده شده به طبیعت که نماد استفاده مجدد از مواد دور ریز بازیافتی دارد اشاره کرد و افزود: این پاکت ها از کاغذهای دور ریز ساخته شده اند.

ساخت نماد چوبی"دست و جارو" به پاس زحمات پاکبانان

مواد مستهلک را دور نریزید

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج به ترویج فرهنگ استفاده از مواد دور ریز بازیافتی نیز اشاره کرد و گفت: شهروندان با استفاده از این مواد می توانند برخی از لوازم مورد نیاز خود را بدون هزینه تهیه کنند که این امر علاوه بر صرفه جویی اقتصادی در خانواده ها موجب کاهش تولید زباله و کاهش هزینه های جمع آوری، تفکیک و بازیافت می شود.

نصیری در تشریح اقدام سازمان در این زمینه گفت: با استفاده از لاستیک های غیر قابل استفاده برای ماشین، نخ های کنفی، تخته های دور ریز، بشکه های حمل مواد روغنی و پارچه های دور ریز، می توان صندلی، کاناپه و میز ساخت که سازمان مدیریت پسماند نحوه ساخت این وسایل را در ششمین نمایشگاه گل و گیاه به معرض نمایش گذاشته است.

این مسئول اضافه کرد: همچنین به منظور نمایش بهتر، پولسازی از طریق مواد دور ریز، المان قلک و سکه نیز در دست طراحی و ساخت است.

وی ادامه داد: سکه های قلک با در نوشابه ها و خود قلک با پت و مواد دور ریز ساخته می شود که مفهوم این نماد پولسازی از طریق مواد دور ریختنی است و شهروندان را ترغیب به استفاده مجدد از مواد دور ریز می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز