خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

380 دانش آموز فاقد شناسنامه در شهرستان رامیان/ ترک تحصیل دانش‌آموزان به دلیل مشکلات مالی

asdasd
کد خبر : ۶۳۱۷۶۰

معاون آموزش و پرورش شهرستان رامیان با اشاره به اینکه دانش آموزان این منطقه با مشکلات عمده‌ای برای تحصیل روبرو هستند، گفت: 380 دانش آموز این منطقه حتی فاقد شناسنامه‌اند و برای ثبت نام آنها همه ساله با مشکل روبرو هستیم.

محمد سوسرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب افزود: در شهرستان رامیان و مناطق اطراف آن 380 دانش آموز فاقد شناسنامه وجود دارد که تعداد قابل توجهی از آنها مربوط به سه روستای فقیرنشین "رضاآباد"، "بلوچ‌آباد گردایش" و "بلوچ‌آباد سیاه‌خان" است.

وی گفت: از مشکلات عمده این روستاها دانش آموزان فاقد شناسنامه است که هر سال برای ثبت نام در مدرسه به بخشداری منطقه مراجعه می کنند و مجوز می‌گیرند ولی والدین دانش آموزان تا سال تحصیلی آینده به فکر تهیه شناسنامه نیستند. 

سوسرایی ادامه داد: هر ساله جلسات متعدد آموزشی با مسئولان این روستاها اعم از بخشدار و دهیار آن جهت برطرف‌شدن مشکلات دانش‌آموزان برگزار می‌شود اما این مشکل در کنار کمبودهای امکاناتی در منطقه همچنان پابرجاست.

وی از دیگر مشکلات دانش آموزان منطقه را کارکردن آنها ضمن تحصیل عنوان کرد و افزود: شغل بیشتر والدین آنها کشاورزی است به همین دلیل این دانش آموزان ضمن تحصیل بر روی زمین زراعی نیز مشغول به کار هستند و متاسفانه بسیاری از آنها به دلیل اینکه باید نان آور خانه باشند مجبور به ترک تحصیل می شوند.

سوسرایی عنوان کرد: آموزش و پرورش شهرستان رامیان از طریق مسئولان استانی و نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی پیگیر مشکلات تحصیلی این دانش آموزان است و تاحدودی برای ادامه تحصیل آنها از طریق بخشداری و دهیاری‌های این روستاها هزینه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این روستاها بسیار پرجمعیت هستند و هر ساله بر تعداد این دانش‌آموزان در مدرسه افزوده می‌شود و این در حالی است که تنها پنج مدرسه برای این سه روستای پرجمعیت وجود دارد و در حال حاضر تعداد دو مدرسه نیز در دست ساخت است که برای مهرماه سال‌جاری آماده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز