خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی گیلان:

کشاورزان گیلانی، تقویم زراعی را رعایت کنند

asdasd
کد خبر : ۲۷۶۰۷۶

رئیس جهاد کشاورزی گیلان تاکید کرد: کشاورزان استان باید با استفاده از آب موجود در مزارع علاوه بر بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها نسبت به رعایت تقویم زراعی اقدام کنند.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا شعبان نژاد با اشاره به آخرین وضعیت کشت برنج در گیلان، اظهار داشت: تا پایان اولین دوره آبگذاری کانال‌های آب کشاورزی در 99 درصد اراضی شالیزاری شخم اول و خزانه‌گیری انجام شده است.

وی با بیان اینکه در 20 درصد از زمین‌های کشاورزی گیلان نشاء کاری(کشت برنج) صورت گرفته است، افزود: کشاورزان گیلانی باید با استفاده از آب موجود در مزارع علاوه بر  بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها نسبت به رعایت تقویم زراعی اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از توزیع 150 تن بذر اصلاح شده برنج بین کشاورزان استان خبر داد و گفت: گیلان 238 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.

شعبان‌نژاد در خصوص آخرین وضعیت توزیع نهاده‌های کشاورزی، تصریح کرد: سهمیه کود گیلان 156 هزار تن می باشد که از ابتدای سال تا کنون حدود 80 هزار تن آن جذب شده و 61 هزار تن بین کشاورزان توزیع شده است.

وی تاکید کرد: مابقی این کودها در انبار شرکت‌ خدمات و حمایتی و در اختیار کارگزاران است که کشاورزان با مراجعه به این مراکز می‌توانند کود مورد نیاز خود را تامین کنند.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز