خبرگزاری کار ایران

برگزاری گردهمایی معاونین بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت استان‌های کشور در مشهد

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۴۲۱

گردهمایی معاونین بهبود تولیدات گیاهی و مدیران زراعت استانهای کشور با حضور آقای مهندس کشاورز معاون وزیرجهاد کشاورزی در امور زراعت و رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در مشهد، طی روزهای۱۶ و۱۷اردیبهشت ماه سال جاری در حال برگزاری است.

به گزارش ایلنا در مشهد، در این گردهمایی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی طی سخنانی اظهارداشت: خراسان رضوی با هشت درصد جمعیت کشور حدود۷ میلیون تن تولیدات کشاورزی دارد که ارزش آن به ده هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. مجتبی مزروعی افزود: از این میزان۵۹ درصد مربوط به تولیدات زراعی و باغی و۴۱ درصد آن مربوط به تولیدات دامی است. وی ادامه داد مطالعات نشان می‌دهد با اجرای۱۴ درصد الگوی کشت، ارزش افزوده تولیدات بخش کشاورزی استان دوبرابر می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کمبود سرمایه گذاری و نبود تکنولوژی از چالشهای اساسی بخش کشاورزی است زیرا طی ۱۰ سال گذشته در یک مسیر یکطرفه سرمایه‌ها از روستا به شهرهای کوچک و از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ منتقل شده که حاصل اشتباه در مدیریت کلان کشور بوده است. مجتبی مزروعی ضمن ابراز امیدواری برای دریافت ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت پروژه‌های انتقال آب در خراسان رضوی بیان نمود: همه مسایل بخش کشاورزی نباید به امکانات گره بخورد ولی بدون امکانات هم نمی‌شود کارکرد در این گردهمایی دکتر ملکوتی عضو هیئت علمی وزارت جهاد کشاورزی موضوع تغذیه گیاهی را ارائه خواهد نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز