خبرگزاری کار ایران

افزایش ۲۱ درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال ۹۴

رئیس سازمان چای کشور از افزایش ۲۱ درصدی قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای برای سال آتی خبر داد و گفت: اعلام این مسئله قبل از شروع بهره برداری نشان از عزم جدی دولت در حمایت از صنعت چای دارد.

به گزارش ایلنا وبه نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدولی روزبهان افزود: امروز یک نقطه عطفی در راستای حمایت‌های دولت تدبیر و امید با تشکیل این صندوق از صنعت چای کشور بوجود آمده است.

وی گفت: اختصاص ۱۰۰ می‌یلیارد تومان برای خرید تضمینی برگ سبز چای و ۶۰ میلیارد تومان برای بهزراعی باغ‌های چای در سال جاری نشان از توجه جدی دولت به محصول چای دارد.

وی تصریح کرد: تشکیل نخستین مجمع عمومی موسس شرکت صندوق حمایت از توسعه صنعت چای کشور از دیگر برنامه‌های جدی دولت تدبیر و امید برای حمایت از محصولات کشاورزی بویژه صنعت چای است که یکی از محصولات استراتژیک استان‌های گیلان و مازندران به شمار می‌رود.

به گفته روزبهان، هدف از تشکیل این صندوق حمایت از دست اندرکاران صنعت چای کشور و پرداخت تسهیلات با بهره بسیار کم است که یکی از مشکلات سال‌های اخیر تولیدکنندگان چای بود.

رئیس سازمان چای کشور افزود: در شرایط فعلی این صندوق با سرمایه ۲۳ میلیارد تومانی در حال تاسیس است که در مرحله اول ۶. ۸ میلیارد تومان آن تامین و به حساب این صندوق واریز شده است لذا پیش بینی می‌شود در سالهای بعد تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

وی اظهار امیدواری کرد که با توسعه فعالیت‌های این صندوق شاهد شکوفایی روز به روز صنعت چای کشور باشیم و در آینده نه تنها تامین کننده نیاز داخل کشور حتی به سمت خودکفایی پیش برویم و زمینه صادرات چای به سایر کشور‌ها نیز فراهم شود.

وی تاکید کرد: تنها چایی که در جهان عاری از هرگونه سموم و ارگانیک تولید می‌شود، چای ایرانی است و از همین رو برند چای ایران باید نقش خود را درسطح ملی و بین المللی به خوبی ایفاء کنند.

به گزارش ایرنا، طبق مصوبه سال ۹۴، نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک ۲۱۸۰ تومان و درجه دو ۱۲۱۰ تومان پیشنهاد داده است.

کد خبر : ۲۶۱۳۵۶