خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان

۵۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز و نوسازی ۱۰ هزار هکتار اراضی گیلان اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۶۴۷

استاندار گیلان، از تخصیص ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز و نوسازی ۱۰ هزار هکتار اراضی این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، محمدعلی نجفی امروز در جلسه بررسی وضعیت کشت برنج در گیلان به مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان اشاره کرد و گفت: اعتبارات تجهیز و نوسازی اراضی استان ۱۰۰ درصد تخصیص داده شده است.

نجفی، به تجهیز و نوسازی ۵۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان اشاره کرد و گفت: تجهیز و نوسازی این اراضی طی پنج سال اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های تبیین شده در گیلان در بخش کشاورزی گفت: امسال ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل چهار سد لاستیکی به گیلان اختصاص پیدا کرده است.

نجفی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هدر رفت آب در بخش جلگه گیلان از جمله مشکلات حائز اهمیت است، احداث سدهای لاستیکی در پایین‌دست برای جلوگیری از این معضل ضرورت دارد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه آغاز عملیات اجرایی سد لاسک در سفر رئیس جمهور به استان مصوب شد، بیان داشت: احداث ساختمان سد دیورش، تکمیل بدنه سد پلرود و مذاکره برای برطرف کردن مشکل عملیات اجرایی سد شفارود از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور استان در حوزه کشاورزی است.

وی به وجود ۲۳۰ هزار هکتار شالیزار در گیلان اشاره کرد و افزود: ۷۷ درصد از زراعت استان برنجکاری اختصاص دارد.

نجفی بر جلوگیری از واردات بی‌رویه برنج در کشور تاکید کرد و گفت: در حالیکه برنج مورد نیاز کشورسالانه ۷۰۰ هزار تن است، واردات بالای یک‌میلیون تن توجیهی ندارد.

وی خواستار حمایت وزارت جهادکشاورزی از تولید داخلی شد و افزود: واردات از طریق بازارچه‌های مرزی باید با نظارت مراجع مربوطه انجام شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه هم اکنون یک‌هزار و ۸۰۰ کارخانه شالیکوبی در گیلان موجود است، اظهار کرد: ضایعات برنج در شالیکوبی‌ها حدود ۳۰ درصد است و از این رو مجهز شدن شالیکوبی‌ها به تکنولوژی روز ضروری است.

وی به اقدام خوب دولت جهت حمایت از کشاورزان با خرید تضمینی برنج در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: رقابت با دیگر کشور‌ها از حیث کمی در تولید برنج ممکن نیست و اگر در‌ها برای ورود برنج خارجی باز شود تولید برنج در کشور از بین می‌رود.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه برنج باید قیمت واقعی خود را پیدا کند، اذعان نمود: این اتفاق باعث حفظ کشاورز و در نتیجه کشاورزی در کشور می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز