خبرگزاری کار ایران

در سال زارعی گذشته

39 هزار و 600 تن گندم آبی در هرسین برداشت شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۵۵۸۸

فرماندار شهرستان هرسین گفت: در سال زارعی گذشته بیش از 39 هزار و 600 تن گندم آبی و نیز 9 هزار تن گندم دیم در شهرستان هرسین برداشت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، ظهر امروز پنجشنبه، جلسه بررسی مشکلات حوزه کشاورزی و نیز برنامه های جهاد کشاورزی هرسین در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، یاور محمدی، فرماندار شهرستان هرسین اظهار داشت: خوشبختانه دولت روحانی توجه و اهمیت بسیار خوبی به حوزه کشاورزی دارد و هر کاری را برای بهبود این بخش انجام می دهد.

محمدی یکی دیگر از کارهای دولت یازدهم در بخش کشاورزی را تقویت زیرساختهای این حوزه عنوان کرد و افزود: کشاورزی خود بخش بسیار بزرگی از کشور و اقتصاد آن را تشکیل می دهد، لذا می طلبد که در این کار از آخرین روشهای نوین کشاورزی و داشت و برداشت استفاده کنیم.

فرماندار هرسین تاکید کرد: برای رسیدن به خودکفایی و توسعه در بخش کشاورزی نیازمند داشتن کارشناسان و افراد مجرب در این حوزه هستیم که این خود امری حیاتی و ضروری است.

محمدی با اشاره به اینکه استفاده از فن آوری های نوین در کشاورزی باعث افزایش راندمان و نیز رشد محصولات تولیدی این بخش خواهد شد، گفت: در صورتی که بتوانیم طرح مکانیزاسیون را در کشاورزی توسعه دهیم، آن زمان توانسته ایم که سطح درآمد کشاورزان را افزایش دهیم.

فرماندار هرسین در ادامه اظهار داشت: در سال زارعی گذشته بیش از 39 هزار و 600 تن گندم آبی و نیز 9 هزار تن گندم دیم در این شهرستان برداشت شده است.

وی میزان تولیدات جو آبی در هرسین در سال گذشته را 8 هزار و 125 تن عنوان کرد و گفت: همچنین در سال گذشته بیش از 8 هزار تن جو دیم از اراضی کشاورزی در شهرستان هرسین برداشت شده است.

محمدی در ادامه با اشاره به اینکه پیاز تولیدی در شهرستان هرسین از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، اظهار داشت: کیفیت پیاز تولید شده در این شهرستان بسیار بالاست، لذا تقاضا برای این محصول در استان و هم در دیگر نقاط کشور بالاست، لذا توسعه این محصول در هرسین می تواند زمینه اشتغال پایدار را برای بسیاری مهیا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز