خبرگزاری کار ایران

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

کشف بیش از 20 میلیارد ریال کالای سلامت محور قاچاق و تاریخ گذشته در فسا

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۴۱۲

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از کشف بیش از 20 میلیارد ریال کالای سلامت محور قاچاق و تاریخ گذشته در شهرستان فسا خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد راعی با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر وضعیت دارو و جلوگیری از فعالیت افراد غیرمجاز و قاچاقچیان دارو در سطح استان فارس، گفت: پس از اطلاع و دریافت گزارش و انجام اقدامات شناسایی، با همکاری نیروی انتظامی، مقام قضایی و نماینده دادگستری شهرستان فسا، در بازرسی سرزده و نامحسوس از داروخانه ها، عطاری ها و سایر اصناف این شهرستان، یک انبار غیرمجاز دارو قاچاق و تاریخ گذشته کشف و توقیف شد. 

او ادامه داد: همچنین در بازرسی عطاری ها و باشگاه های ورزشی و سایر اصناف در شهرستان فسا، مقادیر قابل توجهی از داروهای ترکیبی غیر مجاز، فراورده های دست ساز،‌ داروهای مخدر و مکمل های غذایی و ورزشی غیر مجاز و قاچاق کشف و متخلفین برای پیگرد قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند. 

راعی اظهار کرد: عرضه داروهای چاقی و لاغری غیر‌مجاز، داروهای مخدر، مکمل های ورزشی قاچاق و داروهای سقط جنین به دلیل دخالت در امور پزشکی و تهدید سلامت مردم، در عطاری ها و صنوف ممنوع است. 

معاون غذا و داروی دانشگاه از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده تخلف در زمینه فروش و عرضه داروهای غیر‌مجاز و قاچاق، با سامانه 190 وزارت بهداشت تماس بگیرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز