خبرگزاری کار ایران

توسعه صنعت ساختمان در مازندران نیازمند مهندسین حرفه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۱۷۸

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: توسعه صنعت ساختمان در استان نیازمند پوست اندازی و بهره گیری از مهندسین نخبه است.

به گزارش ایلنا، احمد توکلی روز جمعه در جمع مهندسین مازندران در ساری بیان داشت: در حال حاضر ساختمان به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است که هر کسی برای کسب سود آوری با ورود در این بخش سرمایه گذاری می‌کند.

وی ادامه داد: هم اکنون در کشور سالانه ۲۰ میلیارد دلار در بخش ساخت و ساز مسکن سرمایه گذاری می‌شود که ارتقاء کیفیت ساختمان باید از اولویت های مهم محسوب شود.

توکلی با بیان این که، عمر مفید یک واحد ساختمانی در کشور ۱۵ سال است، بیان داشت: اگر بتوانیم عمر مفید ساختمان را یک سال افزایش دهیم ۲۰ میلیارد دلار در کشور صرفه جویی کردیم.

وی با بیان این مطلب که اگر مهندسین حرفه‌ای در بخش ساخت و ساز مسکن ورود پیدا کنند و بتوانیم عمر مفید ساختمان را به ۳۰ سال برسانیم، بیان داشت: این اقدام از هدر رفت مبلغ کلانی از سرمایه کشور را جلوگیری می‌کنیم.

توکلی ادامه داد که کشور برای بدست آوردن این پول صادرات نفت و محصولات کشاورزی انجام می‌دهد و سرمایه‌ای که باید در زندگی و اقتصاد مردم هزینه شود در صنعت ساختمان سازی به هدر می رود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران بیان داشت: اگر بتوانیم از ظرفیت مهندسین حرفه ای در صنعت ساخت و ساز استفاده کنیم و صفر تا صد کار با آنها باشد ساختمان های با کیفیت تحویل مردم داده خواهد شد و از هدر رفت سرمایه های کلان کشور که با مشقت به دست می آید جلوگیری می‌کنیم.

توکلی با بیان این که در شرایط فعلی نیازمند اتحاد بین مهندسین صنعت ساختمان هستیم، بیان داشت: سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان باید تمام کارهای احداث یک ساختمان را به مهندس متخصص واگذار کنند و برای ارتقاء کیفیت ساختمان در کار فنی دخالت نکنند.

این مقام مسوول با بیان این که، ساختمان باید به گونه ای احداث شود که بعد از گذشت چند سال با یک بازسازی اندک آن واحد نو نوار شود، بیان داشت: مهندسین هوشمند کشور ما می توانند این مهم را به خوبی انجام دهند و باید به آنها اعتماد کرده و کارها را به آنها واگذار کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز