خبرگزاری کار ایران

فرح‌آبادی مطرح کرد:

مانده اوراق بدهی ٧٠٠ همتی در بازار سرمایه در مرداد ماه

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۸۱۵

یک فعال بازار سرمایه تاکید کرد: زمینه خوبی برای تامین مالی صنایع در بازار سرمایه دیده شده به طوری که در مرداد ماه مانده اوراق بدهی در بازار سرمایه ٧٠٠ همت بود اگرچه عمده این اوراق دولتی است اما فرصت خوبی برای بازار سرمایه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مهرداد فرح‌آبادی درباره بازار سرمایه برای تامین مالی و تغییر نگاه بنگاه‌ها برای تامین مالی از بانک به بورس گفت: بازار سرمایه برای تامین مالی بنگاه‌ها در بلند مدت و بازار پول برای تامین مالی در کوتاه مدت طراحی شده است. بسیاری از پروژه‌های بزرگ امکان ورود به بازار پول را ندارند چراکه بانک‌ها توان تامین مالی در این ارقام را ندارند و از نظر کفایت سرمایه هم امکان تامین مالی را ندارند و از نظر فنی هم ورود به تامین مالی به صلاح آنها نیست.

وی با بیان اینکه امروز بانک‌ها درگیر بنگاه‌داری و شرکت‌داری شدند و تا چندین سال کفایت سرمایه آنها قفل و مسدود شده است، اظهار داشت: بهترین راهکار برای تامین مالی بازار سرمایه است و برای تامین مالی ابزارهای متنوع و نهادهای مالی مختلفی از جمله صندوق پروژه دیده شده است. 

این فعال بازار سرمایه ادامه داد: از دیگر مزیت‌های تامین مالی از بازار سرمایه پایین بودن نرخ آن نسبت به نظام بانکی است و دسترسی به منابع بازار سرمایه سریع‌تر است و در نهایت پروژه سریع‌تر به اجرا می‌رسد. 

فرح‌آبادی با اشاره به تامین مالی صنعت مس از بازار سرمایه تصریح کرد: در حال حاضر ملی مس ١۴ میلیارد دلار پروژه در دست اجرا دارد که دو میلیارد دلار آن را از بازار سرمایه تامین می‌کند.

وی افزود: زمینه خوبی برای تامین مالی صنایع در بازار سرمایه دیده شده به طوری که در مرداد ماه مانده اوراق بدهی در بازار سرمایه ٧٠٠ همت بود اگرچه عمده این اوراق دولتی است اما فرصت خوبی برای بازار سرمایه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز