خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی:

سودآوری قابل توجه فعالیت‌های دریایی؛ زمینه ارتباط صنعتگران با نهادهای مالی فراهم است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۱۱۴۲

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی گفت: فعالیت‌های دریایی به صورت عام و صنعت ساخت و ساز کشتی به صورت خاص از بسیاری فعالیت‌های درحال انجام در خشکی سودآورتر و مطلوب‌تر بوده و در همین راستا زمینه ارتباط صنعتگران با نهادهای مالی برقرار است.

به گزارش ایلنا، محمد محمودی روز جمعه با بیان اینکه دعوت نهادهای مالی به فعالیت‌های دریایی یکی از فعالیت‌های صندوق توسعه صنایع دریایی است، اظهار کرد: در همین راستا تلاش می‌شود تأمین سرمایه از طریق مردم برای طرح‌ها به‌خصوص طرح‌های دانش بنیان انجام شود و خطرها را صندوق توسعه صنایع دریایی می‌پذیرد و منابع مالی و سود آن را مردم با مشارکت و تعامل کسب خواهند کرد.

وی تصریح کرد: زمینه دیگر فعالیت این صندوق، صدور ضمانت نامه برای فعالان و صنعتگرانی است که قصد ورود به فعالیت‌های دریایی دارند تا راحت‌تر بتوانند با نهادهای مالی همکاری داشته باشند.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی افزود:‌ البته صنعت دریایی زمان ساخت طولانی دارد که بانک‌ها به طور معمول بابت ۲ سال ساخت کمتر صبوری می‌کنند و همین‌طور دوره بهره‌برداری در این حوزه هم پنج سال است.

وی اضافه کرد: بانک‌ها ترجیح می‌دهند تسهیلات سرمایه در گردش ارائه بدهند و با کسی که وام دریافت می‌کند تسویه کنند و هفت سال از نظر آنها زمان زیادی است.

محمودی ادامه داد: صندوق توسعه صنایع دریایی به همین دلیل مجبور است منابع مالی خود را با بانک به اشتراک گذاشته و آن‌ها را ترغیب کند تا با ضریب چهار یا پنج برابری تسهیلات بدهند،‌ عبارتی با اهرم سازی منابع بیشتری می‌توان به صنایع دریایی پرداخت کرد.

وی اضافه کرد:‌ صندوق صنایع دریای از لنج‌های فایبرگلاس ۱۰۰ میلیارد ریالی تا یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی را با توجه به منابع مالی محدود خود پشتیبانی کرده است.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی همچنین گفت:‌ گمرک جمهوری اسلامی ایران از سال جاری برای دریافت ۱۰ درصد کرایه حمل از مایعات نفتی و گازی بخش نامه لازم الاجرایی را به همه صادر کنندگان نفتی و گازی ابلاغ کرده است که هنگام صدور کالای خود تعهد می‌دهند ۱۰ درصد کرایه حمل را بابت تجهیز منابع برای ساخت کشتی به حساب این صندوق واریز کنند.

محمودی اضافه کرد: اگر این اتفاق رخ دهد و کشتی ساخت ایران باشد از پرداخت این ۱۰ درصد معاف می‌شوند، به عبارتی دوره طولانی برای ساخت داخل شدن کشتی‌ها خواهیم داشت تا با تحقق این مهم از پرداخت مبلغ اشاره شده معاف شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز