خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهمنامه بین ایدور و جهاد دانشگاهی

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۱۷۰

مدیرعامل ایدرو با اشاره به سابقه تاسیس جهاد دانشگاهی گفت: امروز ما یک مشارکت‌نامه را با یک نهاد انقلابی که برخواسته از متن انقلاب است و مصداق ارتباط صنعت و دانشگاه است امضا می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، از امروز در مراسمی با اعضای جهاد دانشگاهی و سازمان گسترش صنایع ایران (ایدرو) تفاهمنامه تاسیس یک شرکت مشترک را امضا کردند.

در مراسم امضای تفاهمنامه طیبی رئیس جهاد دانشگاهی گفت: امروز کشور مشکلی برای تولید فناوری ندارد و تنها به اراده تولید نیاز است و در جهاد دانشگاهی ساختارهای خوبی برای تولید علم و فناوری ایجاد شده که می‌تواند نیازهای کشور را پاسخ دهد.بخشی از این فناوری‌ها را ما خریداری می‌کنیم و در داخل آنها را بومی‌سازی می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما باید مجموعه‌هایی با نام بزرگ ایجاد کنیم تا بتوانیم با رقبای خود در صحنه بین المللی رقابت کنیم مجموعه‌ای که امروز تفاهمنامه تاسیس آن امضا شد مجموعه‌ای است که علاوه بر تولید علم و فناوری بر اساس نیازهای منطقه آنها را به تولید انبوه می‌رساند.

طیبی افزود: در آینده نیز بحث کشاورزی هوشمند را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد زیرا اکنون مشکلاتی در حوزه آب و خاک داریم.

در ادامه این نشست منصور معظمی مدیرعامل ایدرو با اشاره به سابقه تاسیس جهاد دانشگاهی گفت: امروز ما یک مشارکت‌نامه را با یک نهاد انقلابی که برخواسته از متن انقلاب است و مصداق ارتباط صنعت و دانشگاه است امضا می‌کنیم.جهاد دانشگاهی یکی از مجموعه‌های مظلوم است که کارکردش آنچنان انعکاس نداشته.

وی ادامه داد: ما یک مجموعه توسعه‌گر هستیم و به دنبال این هستیم که هر جایی که می‌شود تکنولوژی جدیدی که به کشور اضافه شود آن را انتقال دهیم و براساس نیاز منطقه و کشور آن را به تولید انبوه برسانیم بنابراین نباید تعجب کرد که امروز ایدرو در صنایع خودرو، کشتی‌سازی، هلی‌کوپترسازی و سایر صنایع پیشرفته حضور داشته باشد.

معظمی افزود: در بودجه 97 نیز مجلس توجه ویژه‌ای به ایدرو داشته و تصمیم جدی گرفته که این سازمان را در بخش‌های مختلف صنعت تقویت کند.

به گزارش ایلنا براساس این تفاهمنامه یک شرکت مشترک با سرمایه 10 میلیارد ریال بین جهاد دانشگاهی و ایدرو تاسیس خواهد شد و اعضای هیات مدیره آن به صورت چرخشی بین این دو سازمان انتخاب خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز