خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

توسعه بنادر برای پذیرش نسل جدید کشتی‌ها/ در مهندسی و احداث سازه‌های دریایی جزو کشورهای خودکفا هستیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۵۸۵۲

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در حوزه مهندسی دریایی و ساخت سازه‌های دریایی جزو کشورهای خودکفا هستیم گفت: سواحل کشور را برای پذیرش نسل جدید کشتی‌ها آماده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد راستاد در سیزدهمین همایش بین‌المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی با اشاره به اعمال تحریم‌های آمریاک علیه ناوگان کشتیرانی ایران اظهار داشت: سند مهم اعتراض ایران نسبت به تحریم‌های یک جانبه و غیر قانونی آمریکا علیه ناوگان دریایی ایران در صد و بیست ویکمین اجلاس سازمان دریانوردی ارائه شد و کشورهای عضو IMO حمایت قاطع خود را از مواضع ایران اعلام کردند و توصیه شد فرجه‌ای به ایران داده شود تا این موضوع در سایر مجامع پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه مهندسی دریایی و احداث سازه‌های دریایی جزو کشورهای خودکفا محسوب می‌شویم گفت: هیچ توسعه‌ای در حال اجرا نیست مگر با حضور متخصصان و توانمندان داخلی طراحی شده باشد و همه بنادر کشورمان طرح توسعه با حضور متخصصان ایرانی را در دستور کار دارند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح توسعه بندر شهید رجایی برای افزایش ظرفیت کانتری این بندر به هشت میلیون TEU از اواسط امسال شروع شده است ادامه داد: توسعه بندر چابهار از ظرفیت دو میلیون  به هشت میلیون تن در سال را در دستور کار قرار دادیم و این طرح توسعه در حال اجرا است و با احداث پنج پست اسکله ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار را افزایش خواهیم داد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در صنعت دریانوردی به دنبال استفاده هرچه بیشتر از مزیت مقیاس هستند به طوری که تمام کشورها ساخت کشتی‌های بزرگ کانتینری را دنبال می‌کنند.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: از این رو باید ساخت بنادری در دستور کار قرار بگیرد که بتواند کشتی‌های نسل جدید را پذیرا باشد و اولویت ارائه خدمات به کشتی‌های نسل جدید است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: از این رو امسال با چالش بسیار مهم در بخش توسعه زیرساخت‌ها هستیم و زیرساخت‌ها باید به گونه‌ای طراحی شود که بتواند کشتی‌هایی با طول 400 متر و ارز 60 متر و ظرفیت بالای 20 هزار PEUرا بپذیرد

وی ادامه داد: از سوی دیگر صنعت دریایی و کشتیرانی با چالش کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای مواجه است و باید بتواند استانداردهای جدید را در تولید گازهای گلخانه‌ای رعایت کند.

وی افزود: طبق استانداردهای جدید باید مصرف سولفود در صنعت کشتیرانی کاهش پیدا کند که برای کاهش سولفود در هر کشتی نیازمند سرمایه‌گذاری 2 میلیون دلاری هستند.

وی با تاکید بر اینکه حضور متخصصان دریایی برای اعمال این تغییرات و استانداردهای جدید حیاتی و ضروری است گفت: توسعه سواحل مکران را در دستور کار قرار داده‌ایم و در این راستا احداث 15 موج شکن چند منظوره در این سواحل در دست اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توسعه بندر جاسک و سیریک در سواحل مکران گفت: با استقرار دستگاه‌های موج نگار، هواشناسی بندری، سامانه هشدار سونامی و طوفان حاره‌ای به دنبال توسعه زیرساخت‌ها در این سواحل هستیم

وی تاکید کرد: همچنین مدیریت یک پارچه مناطق ساحلی در استان هرمزگان در حال اجرا است و به زودی برای سایر استان‌های ساحلی هم به اجرا خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز