خبرگزاری کار ایران

شش شهر استان قزوین به فیبر نوری مجهز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۵۱۵

براساس قرارداد منعقد شده در استانداری با شاتل زمینه اتصال شش شهر استان قزوین به اینترنت فیبر نوری فراهم شد و بعد از شهر قزوین این شهرها به شبکه متصل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، در جلسه‌ای که با حضور مدیرکل دفتر فنی استانداری، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و تعدادی از فرمانداران و نمایندگان شهرداری‌های استان برگزار شد، تفاهم‌نامه ایجاد و توسعه زیرساخت‌های شبکه بر بستر فیبر نوری امضا شد.

برای اتصال به فیبر نوری در گام اول 9 استان در برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارند که قزوین یکی از آن‌ها است و عملیات اجرای زیرساخت‌ها در این استان از شهر قزوین آغاز شده‌ است.

در قراردادی که امروز با شرکت شاتل منعقد شد زمینه ایجاد زیرساخت‌ها و اتصال به فیبر نوری در الوند، محمدیه، اقبالیه، تاکستان، بوئین‌زهرا، الوند و آبیک فراهم خواهد شد.

هدف از این طرح توسعه فیبر نوری تا در منازل و محل‌های کسب و کار است و با اجرایی شدن آن سرعت اتصال به اینترنت افزایش قابل‌توجهی پیدا خواهد کرد.

هزینه‌های اجرای شبکه توسط وزارت ارتباطات پرداخت خواهد شد و شهرداری‌ها می‌توانند حفاری‌های ایجاد شبکه را به‌صورت رایگان انجام دهند.

شهرداری‌ها مجوز رایگان ایجاد و حفاری شبکه را صادر خواهند کرد و تمامی هزینه‌های اجرای شبکه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز