خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

مشکل اینترنت کشور با توسعه فیبر نوری به صورت ریشه‌ای حل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۳۹۴

تصمیم گیرنده رفع فیلتر ما نیستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توسعه فیبر نوری مشکل اینترنت به صورت ریشه‌ای حل می‌شود و با فراهم شدن این زیرساخت و هوشمندسازی خدمات مختلف با سرعت و کیفیت بالا ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، عیسی زارع‌پور در سفر به استان قزوین در حاشیه افتتاح سومین خط تولید ورق قلع‌اندود کشور در جمع خبرنگاران گفت: دولت حامی تولید است و رفع موانع تولید وظیفه ما است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره طرح‌‌های افتتاح شده امروز در استان قزوین عنوان کرد: بهره‌برداری از پروژه فیبر نوری کار مهمی بود و سرعت دانلود و آپلود آن نزدیک به هزار مگابیت برثانیه و ۶۰ برابر سرعت اینترنت فعلی است.

وی ادامه داد: ظرف یک سال آینده این امکان برای همه مردم استان فراهم می‌شود تمام زیرساخت‌های آن از سما وزارت ارتباطات مهیا شده و همت مسئولین استانی و شهرداری را می‌طلبد.

این مسئول اظهار کرد: از نظر هزینه‌ها هم هزینه اینترنت ثابت هم کمتر از همراه است.

وی بیان کرد: دنیا به سمت نسل چهارم صنعت و هوشمند‌سازی پیش می‌رود تا بهره‌وری چرخ تولید افزایش پیدا کند، فیبر نوری یکی از مواردی است که زمینه توسعه در این حوزه را فراهم کرده و همچنین استفاده از نسل پنجم را امکانپذیر می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این پرسش که فیلتر چه زمانی ادامه خواهد داشت، گفت: رفع فیلتر در حوزه کاری من نیست و باید از مسئول حوزه مربوطه پرسش شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز