خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

شناسنامه دار کردن باغات لرستان در جهت توسعه محصولات صادر محور

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۳۴۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به شناسنامه دار کردن باغات استان در جهت توسعه محصولات صادر محور، گفت: استفاده از فناوری های نوین و انتقال یافته ها به بخش کشاورزی لازم و ضروری است.

به گزارش ایلنا، سید عماد شاهرخی روز چهارشنبه - پنج مهر ماه - در جشنواره ملی گردو شهرستان سلسله، اظهار کرد: هدف از این رویه، این است که علاوه بر توسعه محصولات به سمت توسعه صنعت کشاورزی و مدیریت بازار  پیش برویم.

وی افزود: به تعبیر دیگر؛ با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی، محصولات صادرات محور داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: شناسنامه دار کردن باغات؛ یکی از طرح های مهم سازمان جهاد کشاورزی است که در این طرح، کدی در اختیار باغدار قرار می گیرد تا به سمت تولید محصولات استاندارد پیش برویم و توسعه صادرات محور مشخص می شوند.

شاهرخی بیان کرد: لازم است در اجرای این طرح، باغداران همکاری‌های لازم را داشته باشند و برای باغاتی که نیاز به اصلاح ارقام و‌ نهال دارند، اقدامات لازم صورت گیرد تا به بیشترین محصول دست پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش به تولید گردو در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر رکورد تولید گردو در استان ۸-۹ تن در هکتار است. این در حالی است که میزان تولید گردو در شهرستان سلسله ۴ تن در هکتار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: در مجموع میانگین تولید گردو در استان ۲/۵ تن در هکتار است که باید این میزان ارتقا یابد.

وی عنوان کرد: اگر از فناوری‌های نوین، ارقام پر بازده، توصیه‌های کارشناسان و.... در کنار باغداری به درستی قرار گیرد، شاهد تحولی در باغداری استان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز