خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان:

موانع توسعه کشاورزی قزوین به روش دانش قابل حل است

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۴۲۷۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: موانع توسعه در حوزه کشاورزی به روش دانش بنیان قابل رفع و حل است و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، رضا افلاطونی در سومین نشست قرارگاه کشاورزی دانش بنیان افزود: اگر تا قبل از پایان نیمه اول سال یک مانع از پیش روی بخش کشاورزی برداریم، یک گام مثبت در حوزه کشاورزی دانش بنیان برداشته شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: وجود ۱۵ ایستگاه تحقیقات، باغ مادری انگور و کارخانه تولید بذر تنها بخشی از ظرفیت‌های علمی استان قزوین در حوزه کشاورزی است که باید مورد توجه قرار گیرند. 

وی تاکید کرد: به عقیده من حوزه کشاورزی نسبت به سایر حوزه‌های تولیدی مادر علم و فناوری است که ناشناخته مانده و باعث شده تا بخش کشاورزی در حوزه دانش و فناوری روز دنیا ضعیف عمل کند. 

این مسئول بر اهم مصوبات سفر رئیس جمهور به استان قزوین در حوزه کشاورزی دانش بنیان اشاره کرد و گفت: ایجاد باغ مادری پسته و احداث پارک علم و فناوری کشاورزی در سفر رئیس جمهور به قزوین مصوب شد که باید برای آن هرچه سریع‌تر سازوکاری را معین کرد.  

به گفته افلاطونی وجود ۱۷ عضو هیئت علمی و ۱۶ نفر با مدرک دکترا در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یک ظرفیت انسانی ارزشمند است که اگر به درستی مدیریت شود می‌تواند حوزه دانش بنیان را متحول سازند.

افلاطونی خاطرنشان کرد: داشتن نقشه پوشش گیاهی، پایش اراضی ملی و اراضی کشاورزی برای ما بسیار با اهمیت است و خواهان یک شرکت دانش بنیان هستیم که برای تحقق این مهم می‌توان از ظرفیت پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز