خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان عنوان کرد؛

ضرورت افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۱۴۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اگر ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی افزایش یابد، تولید محصول سالم بیشتر خواهد شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، رضا افلاطونی در مراسم افتتاح قرارگاه کشاورزی دانش بنیان و مرکز رشد کشاورزی استان قزوین که با حضور رئیس پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی کشور برگزار شد، گفت: امروز در کشور اقدامات خوبی در زمینه توسعه علم انجام شده که می‌توان این علم و تحقیقات را در راستای رفع مسائل و مشکلات تولیدات بخش کشاورزی به تولیدکننده بزرگ ارتباط دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: دانش و تحقیقات باید به سمت و سویی برود که مشکلات و موانع کشاورزی را برطرف سازد و اینکه صرفا یک تحقیقات در آرشیو قرار گیرد، پیشران بخش تولید قرار نمی‌گیرد.

این مسئول تاکید کرد: علت اینکه از منابع کشاورزی نمی‌توانیم استفاده کنیم به دلیل فقدان دانش و تکنولوژی است که البته  مهم‌تر از کمیت شرکت‌های دانش بنیان باید در مسیر کیفیت گام برداریم.

وی بر تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: در حوزه هوشمندسازی کشاورزی کارهای بسیاری باید انجام شود و امروز با کمک هوش مصنوعی می‌توان از خیلی موارد حضوری و فیزیکی در مزرعه جلوگیری کرد.

افلاطونی خاطرنشان کرد: تمام امکانات بخش کشاورزی در اختیار کسانی قرار دارد که با کمک دانش بتوانند یک مانع از پیش روی بخش کشاورزی بردارند و تمام قد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی استقبال خواهیم کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: مسئله‌یابی، دادن راهکار، بازاریابی و دانش بنیان سازی بخش کشاورزی باید در فرایند کارهای نوآورانه قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز