خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور خبر داد؛

اختصاص ١٠ پرواز فوق العاده برای بازگشت زائران از مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۳۰۲

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: با دستور وزیر راه و شهرسازی، ۱۰ فروند پرواز فوق العاده به حوزه حمل‌ونقل زائران امام رضا(ع) اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محسن منصوری در جریان بازدید از روند خدمت‌رسانی به زائران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بار اصلی پذیرایی از میهمانان آخر صفر خراسان رضوی بر دوش مردم است که با اخلاص، به خدمت‌رسانی مشغول هستند؛ اما دولت نیز برحسب وظیفه ذاتی و تشکیلاتی و همچنین اعتقاد و باوری که به خدمت برای زائران دارد، همه توان خود را برای میزبانی مناسب به‌کار گرفته است.

وی با اشاره به مصوبات کارگروه ملی زیارت که به دستور رئیس جمهور و معاون اول دولت تصمیم‌گیری شده است، اضافه کرد: کوشیده‌ایم مانند اربعین که به خوبی مدیریت و برگزار شد، مراسم دهه پایانی ماه صفر در مشهد نیز با رضایت و رفاه زوار امام رضا(ع) بدون هر گونه مشکلی انجام شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تشریح تلاش تمام دستگاه‌های مرتبط با موضوع زیارت، از تامین اعتبارات لازم برای تامین کمبودها و نیازها خبر داد.

منصوری خاطرنشان کرد: با هدف تسریع در برگشت عزاداران، علاوه بر افزایش ۶ رام قطار با دستور وزیر راه و شهرسازی، ۱۰ فروند پرواز فوق‌العاده نیز به این امر اختصاص یافته است.

وی استقرار مدیران راهداری سایر استان‌ها در مشهد و بسیج امکانات حمل‌ونقل جاده‌ای را تدبیر دیگری برای مدیریت هر چه بهتر این ایام ذکر کرد که در جهت آرامش خیال مسافران و زائران مشهد اندیشیده شده است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تمرکز بر مسئله تنظیم بازار در خراسان رضوی و به‌ ویژه مشهد را الزامی دانست و یادآور شد: ورود چند میلیون زائر به این استان، تقاضا را افزایش و نظارت را اجتناب‌ناپذیر کرده است.

وی افزود: نیازهای این جمعیت میلیونی شامل گوشت، مرغ، برنج، آرد و سایر کالاهای اساسی به وفور وارد استان شده و هیچ مشکلی وجود ندارد. همچنین شرایط خوب و امنیت مراسم سوگواری در خراسان رضوی نتیجه برنامه‌ریزی نهادهای مسئول و تلاش شبانه‌روزی آن‌ها است.

منصوری همچنین با اشاره به حضور وزیر بهداشت در مشهد تصریح کرد: درحوزه سلامت، ظرفیت هلال احمر و وزارت بهداشت دردسترس عزیزان زائر و مجاور قرار دارد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور اظهار کرد: طی ۴۸ ساعت آینده نیز همین روند تداوم خواهد داشت و زائران با توشه‌ای از معنویت و در کمال سلامت به شهرهای خود باز می‌گردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز