خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه‌ مطرح کرد؛

بازگشایی پادگان لشکر ۷۷ یک موضوع ملی و فراتر از مشهد است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۳۸۹

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی بازگشایی پادگان لشکر ۷۷ را یک موضوع ملی دانست و گفت: بازگشایی و ساماندهی این پادگان تنها با عزم جدی ممکن بود و افراد زیادی برای این کار زحمت کشیدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، فرزانه صادق در آیین بازگشایی و ساماندهی پادگان لشکر ۷۷ ارتش که با حضور مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خرسندم که در شهر مشهد و در کنار بارگاه ملکوتی امام هشتم، بزرگمردانی بسیار زحمت کشیدند و این پروژه را اجرایی کردند.

وی افزود: همه به جایگاه ویژه لشکر ۷۷ آگاه هستید، بنده فقط به عملیات ثامن الائمه و شکستن حصر ابادان و عزیزانی که جان خود را کف دست گذاشتند تا از این میهن دفاع کنند، اشاره می‌کنم و امیدواریم رضایت قلبی شهدا همیشه و همواره پشتیبان کارهای ما باشد.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی بیان کرد: قانونی تحت عنوان خروج پادگان‌ها از شهر وجود دارد و این موضوع در سال ۸۸ به تصویب مجلس رسیده است. اصرار بر این بود در شورای عالی دوگانه اراضی پادگان و آبشار با یکدیگر دیده شود و این اتفاق خوب برای شهر مشهد رخ دهد کما اینکه این مساله فقط برای مشهد نیست بلکه یک موضوع ملی به‌حساب می‌آید و برای زائرین دلسوخته امام رضا(ع) نیز است و حتی می‌تواند بازتاب جهانی داشته باشد.

صادق خاطرنشان کرد: از جمله ویژگی‌های پادگان می‌توان به مکان محور بودن آن اشاره کرد، در حال حاضر فضای سبز پادگان تنگ‌تر شده اما بسیار با ارزش است و البته ساختمان‌های تاریخی نیز در این مجموعه وجود دارد که باید حفظ شود.

وی اضافه کرد: برای جابه‌جایی پادگان توافقاتی میان شهرداری، ارتش و آستان قدس رقم خورد که نیازمند هماهنگی بیشتر بود و خوشحالیم که این تلاش‌ها به ثمر نشست.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: با تدبیر استاندار خراسان‌رضوی، همراهی و همدلی آستان قدس رضوی، شهردار و شورای شهر مشهد در مدت زمان کوتاه اتفاقی رقم خورد که سال‌ها قبل باید انجام می‌شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز