خبرگزاری کار ایران

ایلنا از کاهش سفر به استان فارس گزارش می دهد؛

هتل های پُر ستاره ای که امکانات ندارند /نیمی از مسافران هتل های شیراز مأموریتی هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۱۵۶

نوروز امسال هتل ها گران نشد؛ اما در سالی که گذشت نرخ هتل ها با افزایش 70 درصدی همراه شد و آن طور هم که برخی از مسئولان می گویند امسال هم نرخ هتل ها افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به دلیل گرانی ها سفر از سبد اقتصادی خانواده ها در حال حذف شدن است و در عین حال شاهدیم نرخ واحدهای اقامتی، بلیت های وسایل نقلیه چون قطار و هواپیما روز به روز بالاتر می رود.

موضوعی که در این میان جلوه گری می کند کاهش سطح کیفی خدمات است. گردشگری در واقع صنعتی خدماتی است و زمانی که خدمات گران و البته بی کیفیت شود انتظار بی جایی است که توسعه و رونقی شکل بگیرد.

 وقتی نرخ بلیت ها شناور می شود و قیمت هتل ها هم در سال دو بار افزایش می یابد و خدمات هم محدود، طبیعی است فروش تورهای مسافرتی هم با افول همراه شود.  

برای نمونه برخی از هتل های فارس که عنوان ۵ یا ۴ ستاره دارند وقتی خدمات ضعیفی ارائه می کنند و حتی فاقد پارکینگ کافی و یا استخر مناسب هستند و حتی از استانداردهای اولیه هم بی بهره اند پس توقعی نیست که مسافران در این هتل ها اقامت داشته باشند چرا که کیفیت مطلوب برای هر گردشگری در اولویت قرار دارد. به طوری که طبق آمار های ارائه شده حدود 55 درصد افراد و مسافران ورودی به فارس با هدف ماموریت اقدام به رزرو هتل در این استان دارند.

افزایش ۷۰ درصدی هتل ها در سال گذشته

البته نرخ هتل های فارس در سال گذشته طی دو مرحله با افزایش 70 درصدی همراه شد اما کیفیت ارائه خدمات در این واحدهای اقامتی تغییری نکرد.

آن طور که رئیس جامعه هتلداران فارس به خبرنگار ایلنا می گوید: نرخ هتل های فارس در نوروز امسال افزایشی نداشت و قطعا اگر قیمت هتل ها افزایش داشته باشد، اطلاع رسانی خواهیم کرد.

حسن سیادتان با بیان اینکه قطعا برنامه ای برای افزایش قیمت هتل ها در سال جاری وجود دارد، ادامه می دهد: با توجه به اینکه نرخنامه هتل ها توسط وزارت میراث فرهنگی تنظیم و ابلاغ می شود قطعا منتظر ابلاغ این وزارتخانه مبنی بر افزایش ها هستیم.

رئیس جامعه هتلداران استان فارس با اشاره به اینکه هنوز میزان افزایش قیمت هتل ها وجود ندارد و طبیعتا افزایش نرخنامه ها باید طبق تورم انجام شود، می گوید: گرانی های بی حد و مرز قیمت و افزایش 100 الی 150 درصدی زیر ساخت ها و وسایل مصرفی هتل ها باعث شده تا با مشکلات متعددی مواجه شویم، از این رو افزایش قیمت ها باید به گونه ای باشد که تمام این اتفاقات را پوشش دهد.

 سفرها کاهش یافته است

رئیس جامعه هتلداران استان فارس در ادامه بر لزوم نقش عرضه و تقاضا در تعیین نرخ هتل ها در سال جاری تاکید می کند و می افزاید: متاسفانه شرایط اقتصادی باعث شده تا سفر از سفره مردم کاهش یابد که امیدواریم هرچه سریع تر وضعیت سفر برای مردم بهبود پیدا کند.

وی بیان می کند: در این شرایط نیاز است تا دولت همکاری های لازم را جهت بازگرداندن سفر به زندگی تمام مردم و اقشار جامعه به کار گیرد.

رئیس جامعه هتلداران استان فارس با بیان اینکه حدود 55 درصد افراد و مسافران در استان با هدف ماموریت اقدام به رزرو هتل در استان کرده اند، بیان می کند: تنها حدود 45 درصد افراد با هدف گردشگری و سفر اقدام به رزرو هتل در استان کرده اند.

وی در ادامه این گفت وگو با بیان اینکه سطح اشغال هتل های شیراز در اردیبهشت ماه حدود 70درصد بود، می گوید: میزان سطح اشغال هتل های استان در مدت مشابه حدود 50 درصد است.

سیادتان همچنین با اشاره به اینکه حضور گروه های مختلف گردشگران چینی از اواخر فروردین تا اردیبهشت ماه اتفاق خوبی در این حوزه است، می افزاید: امیدواریم حضور گردشگران در استان و شیراز تداوم داشته باشد.

کمبود امکانات هتل ها

بنابر این‌ گزارش به گفته برخی از مسافران که معتقدند به دلایل بسیار از جمله مشکلات اقتصادی و ... نه تنها در این روزها دل و دماغی برای رفتن به مسافرت نیست که  هتل های پر ستاره  و کم ستاره شیراز هم  سال هاست که مبلمان شان تغییر نکرده  و امکانات زیادی هم نداشته و حتی برخی از این هتل ها پارکینگ دائمی ندارند و یا به صورت موقت و البته محدود مکانی را در اختیار مسافران قرار داده اند و یا پیشنهاد پارک خودرو را کنار خیابان و حتی پیاده راه جلو هتل می دهند.

عموما فصل شلوغی مسافر در شهری چون شیراز به غیر از ایام نوروز ماه های اردیبهشت، مهر و آبان است و به طور کلی این شهر چهار ماه پیک سفر دارد و مابقی ماه های سال از خلوتی و حتی نبود مسافر رنج می برد .

با توجه به شرایط پیش آمده به نظر می رسد اقامت در هتل ها دیگر صرفه اقتصادی برای خانواده ها نداشته باشد و برپایی چادر دوباره به اوج خود برسد کما اینکه در تعطیلی های سال شاهد این نوع اقامت ها بودیم حال باید دید بعد از پیک اردیبهشت ماه آیا سفری انجام‌می شود که اقامت در هتل های گران شیراز اتفاق بیفتد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز