خبرگزاری کار ایران

بابایی کارنامی:‌

کارگران قطعا با حقوق ۷ میلیون نمی‌توانند مشکلات معیشتی خود را رفع کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۵۰۳

نماینده مردم ساری گفت: توجه به وضعیت حقوق و دستمزد کارگران از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که کارگران قطعا با حدود ۷ میلیون دریافتی نمی‌توانند به رفع مشکلات معیشتی خود بپردازند و چه کارگران شاغل و چه بازنشسته وضعیت مطلوبی داشته باشند و این درحالی است که میزان افزایش حقوق آنها متناسب با نرخ کنونی تورم نبوده و پاسخگوی نیازهایشان نخواهد بود.

به گزارش ایلنا، علی بابائی کارنامی ضمن تبریک به مناسبت روز کارگر، گفت: انتظار می‌رود مسئولان براساس رویه سنوات گذشته ازاقدامات انجام گرفته در حوزه حمایت از جامعه کارگران گزارش داده و به ارائه دیدگاه‌های خود در قالب برنامه‌ریزی برای آینده این قشر بپردازند. همچنین فضای کارآفرینی را در  حوزه کارگری ایجاد کنند.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تضمین امنیت شغلی و و ایجاد بستری برای تبدیل وضعیت از دیگر مطالبات به حق جامعه کارگری است که فراکسیون کارگری مجلس در اولویت پیگیری قرار داده است و تاکید می‌کنیم همانطور که رهبرمعظم انقلاب تاکید فرمودند مسئولان نباید در حمایت از جامعه کارگری تنها به سر دادن شعار بسنده کنند و باید به گونه‌ای اقدام کنند که کارگران مطابق با واقعیات موجود شاهد رونق اقتصادی در سفره معیشتی خود باشند که اگر این مهم مطابق با قانون کار و اسناد بالادستی محقق نشود ظلم به جامعه کارگری است.  

وی تصریح کرد: مجلس، دولت و جامعه کارفرمایی باید بدانند چنانچه بین درآمد حاصله و کار کارگری ارتباط منطقی وجود نداشته باشد و آنها تنها به دنبال طراحی سود قابل قبولی برای خود باشند قطعا به معنای استثمار جامعه کارگری است که رهبر معظم انقلاب آن را حرام شرعی اعلام فرمودند.

بابایی کارنامی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در راستای حمایت از جامعه کارگری وظایفی را برعهده دارد که یکی از آنها اصلاح تبصره‌های ماده ۷ قانون کار است که در پی آن کارفرمایان ملزم به انعقاد قراردادهای سالیانه با کارگران شوند به گونه‌ای که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مرجع ناظر بر این مهم و طرفین در اصل سه‌جانبه گرایی قابل ارزیابی باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: توجه به وضعیت حقوق و دستمزد کارگران از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که کارگران قطعا با حدود ۷ میلیون دریافتی نمی‌توانند به رفع مشکلات معیشتی خود بپردازند و چه کارگران شاغل و چه بازنشسته وضعیت مطلوبی داشته باشند و این درحالی است که میزان افزایش حقوق آنها متناسب با نرخ کنونی تورم نبوده و پاسخگوی نیازهایشان نخواهد بود.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: تامین رفاه، مسکن و هزینه‌های درمان از دیگر موضوعات مهمی است که باید در جهت بهبود وضعیت زندگی کارگران مورد توجه قرار گیرد و دولت باید در این حوزه‌ها برنامه عملیاتی قابل قبولی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز