خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد؛

اجرای پزشک خانواده در چهار مرحله در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۳۵۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح "پزشک خانواده" در خراسان رضوی آغاز شده و هم‌اکنون در چهار مرحله با زیر پوشش گرفتن شهرها و مناطق مختلف در حال اجرا است.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمدعلی کیانی اظهار داشت: طرح پزشکی خانواده به ترتیب در چهار سطح شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر، شهرهای بزرگ خراسان رضوی، حاشیه شهر مشهد و هسته‌ مرکزی شهر مشهد اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های هفته سلامت امسال نیز حول محور طرح ملی پزشکی خانواده برنامه ریزی شده است، لذا عنوان و شعار اصلی این هفته "سلامت برای همه با پزشکی خانواده" تعیین شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه از سلامت و امنیت به عنوان ۲ نعمت بسیار بزرگ یاد کرد و گفت: در سازمان بهداشت جهانی، سلامت به عنوان تاجی بر سر انسان‌ها مطرح است که تنها افراد بیمار قادر به دیدن و درک آن هستند.

وی با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های توسعه، منابع انسانی است و انسان سالم محور توسعه پایدار است و می‌تواند تولید پایدار را ایجاد کند، افزود: رشد تولید با داشتن جامعه‌ای سالم محقق می‌شود و وقتی جامعه‌ای سالم داشته باشیم می‌توانیم مواردی همچون رشد تولید را نیز شاهد باشیم.

کیانی ادامه داد: سلامت موضوعی جمعی است که وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ۳۰ درصد در آن نقش دارد و ۷۰ درصد آن مربوط به مشارکت مردم، سایر نهادها، سازمان‌ها و گروه‌ها است.

وی با اشاره به عناوین روز شمار هفته سلامت طی روزهای شنبه ۹ تا جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه بیان کرد: "پزشکی خانواده، پوشش همگانی سلامت"،"جوانی جمعیت و سالمندی سالم"، "دسترسی عادلانه به سلامت"، "جامعه سالم و رشد تولید"، اقتصاد خانواده و پزشکی خانواده"، " سلامت و رسانه" و "پزشکی خانواده و سبک زندگی سالم" عناوین روزهای هفته سلامت است که برنامه های مختلفی در این هفته در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز