خبرگزاری کار ایران

فعالیت ۶۰ درصد داوطلبان سلامت خراسان رضوی در مناطق روستایی

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۸۵۹

رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزون بر۶۰ درصد از داوطلبان سلامت زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی در مناطق روستایی و حاشیه شهر فعالیت دارند.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد جعفر صادقی در این خصوص افزود: هم‌اکنون ۲۲ هزار و ۶۳ داوطلب سلامت به منظور افزایش سواد سلامت جامعه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال هستند که بانوان افزون بر ۹۵ درصد از این داوطلبان را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: سفیران و داوطلبان سلامت آموزش‌هایی را که در حوزه خود مراقبتی از طریق مراکز بهداشت و پایگاه های بهداشتی به آنان ارائه می شود، به خانواده خود و اطرافیان منتقل می‌کنند.

صادقی اظهار داشت: زیر پوشش داشتن پنج تا ۲۰ خانوار توسط هر یک از داوطلبان سلامت محله، شناسایی گروه‌های آسیب‌پذیر، همکاری با تیم پزشک خانواده در فعال کردن خدمات بهداشتی و درمانی، شرکت فعال و مستمر در جلسات آموزشی حضوری و مجازی و انتقال آموزش‌ها به خانوارهای زیر پوشش از جمله فعالیت‌های داوطلبان سلامت به شمار می‌رود.

رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مشارکت در جمع‌آوری اطلاعات و آمار مورد نیاز مراقبین سلامت یا بهورز، ازدواج و فرزندآوری، غربالگری بیماری ها و مشارکت در آموزش سلامت همگانی از دیگر وظایف داوطلبان سلامت است.

وی با بیان اینکه با افزایش تعداد داوطلبان سلامت شاهد نهادینه شدن رفتارهای بهداشتی و خود مراقبتی در بین مردم خواهیم بود، گفت: در سایه افزایش آموزش های خود مراقبتی شاهد کاهش شیوع انواع بیماری های واگیر و غیر واگیردار در سطح جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز