خبرگزاری کار ایران

معدوم سازی ۱۱۹ تن مواد غذایی فاسد از ابتدای سال در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۲۳۹۸

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای سال تا کنون طی بازدیدهای صورت گرفته از مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی ۱۱۸ هزار و ۷۹۸ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف کشف و معدوم‌ شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی‌اصغر حسنی یزدی در این خصوص افزود: از ابتدای سال تا کنون، ۲۴۹ هزار و ۸۳۱ مورد بازدید از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، مراکز اقامتی، اماکن عمومی و مراکز بین راهی، واحدهای صنفی و کارگاهی، پایانه‌های مسافربری درون شهری و برون شهری زیر پوشش این دانشگاه انجام شده است که طی این بازدیدها ۳۴ هزار و ۷۶۴ مورد تخلف به مراجع قضایی معرفی شده و ۹۲۹ مورد به مهر و موم واحدها منجر شده است.

وی ادامه داد: در این طرح همچنین از پنج هزار و ۵۰ مرکز اقامتی بازدید و ۲۶۴ مورد تخلف به مراجع قضایی ارجاع شد که ۱۱۷ مورد از این مراکز مهر و موم شد.

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین در این مدت از  ۱۸۰ هزار و ۸۲۶ مرکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی بازدید و پرونده ۲۳ هزار و ۱۲۸ مورد تخلف به مراجع قضایی ارسال شد که به مهر و موم ۷۳۸ واحد انجامید.

حسنی افزود: همچنین در این مدت از ۶۳ هزار و ۸۸۸ مکان عمومی و مراکز بین راهی بازدید شد که در نتیجه ۱۱ هزار و ۶۳۶ مورد تخلف به مراجع قضایی معرفی و ۱۹۱ مکان مهر و موم شد.

وی آمار بازرسی از پایانه‌های مسافربری درون شهری و برون شهری استان در بازه زمانی یاد شده را هفت هزار و ۵۵۲ مورد با ۲۵۵ مورد تخلف معرفی شده به مراجع قضایی و آمار بازدید از مراکز و شبکه‌های آبرسانی شهری و روستایی را هزار و ۱۸۸ مورد عنوان کرد که در این چهارچوب ۱۱۱ هزار و ۶۱۹ مورد کلرسنجی و کنترل کیفیت میکروبی سه هزار و ۱۱۶ نمونه نیز صورت گرفته است.

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که از ابتدای سال تا کنون هفت هزار و ۶۸۹ تماس مردمی با سامانه ۱۹۰ برای ثبت شکایات صورت گرفته که همه پیگیری شده‌اند گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفی در حوزه سلامت محیط و کار، مورد را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام کنند تا بازرسان این اداره در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل حاضر شده و با متخلفان برخورد لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز