خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف استان خبرداد؛

آغاز طرح‌های آرامش بهاری در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۲۰۷۹

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از آغاز طرح‌های "آرامش بهاری" و "ضیافت الهی" در ۲۴۰ بقعه متبرکه فارس خبرداد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اوقاف طرح‌ آرامش بهاری را از ۲۵ اسفند آغاز کرده است، گفت: طرح‌های ویژه ایام سال جدید و همچنین ماه مبارک رمضان، تا سوم اردیبهشت سال آینده در همه اماکن متبرکه، حرم‌های امامزادگان و ... ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای سهولت خدمت رسانی به زائران و ارائه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بقاع متبرکه در سه سطح مختلف تقسیم بندی و برنامه ریزی شده است، گفت: خیمه‌های معرفت دینی نیز شامل؛ غرفه‌های مختلف پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره، غرفه کودک و نوجوان و غرفه‌های چند رسانه‌ای برپا خواهد شد که با استفاده از حضور مبلغین اعزامی و بومی مدیریت می‌شود.

وی عنوان کرد: آیین جزء خوانی قرآن کریم در حرم‌های مطهر و برپایی محافل انس با قرآن کریم بعد از ایام نوروز میز برگزار می‌شود.همچنین سفره افطاری ساده در حرم‌های مطهر ۷۰ امامزاده استان نیز برپا خواهد شد.

موسوی با اشاره به اینکه تعداد اسناد مالکیت اخذ شده و تبدیلی امسال ۲۱۸۸ فقره به وسعت ۳۰۲ میلیون مترمربع به میزان ۳۰ هزار و ۲۰۰ هکتار بوده است، از رفع اختلاف ۸۸ پلاک با منابع طبیعی فارس خبر داد و اضافه کرد: بالغ بر ۱۲۰۰ پلاک هم رفع اختلاف شده و در مرحله صدور سند مالکیت قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: ثبت ۲۲ مورد وقف جدید به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان با نیات مختلف تحصیلی، درمانی، کمک به ازدواج جوانان، کمک به افراد بی بضاعت، احداث مسجد و حسینیه و دارالقرآن و روضه خوانی حضرت سیدالشهدا (ع) و تنظیم و تجدید ۱۴ هزار سند موقوفات با مستاجرین از دیگر برنامه‌هایی بود که امسال اجرایی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز