خبرگزاری کار ایران

آذربایجان غربی؛ رتبه نخست کشور در ثبت موقوفات را کسب کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۸۶۶

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی با صدور یک هزار و ۴۰۰ سند رسمی رتبه نخست کشور را در تثبیت مالکیت موقوفات از آن خود کرده است.

به گزارش ایلنا, حجت الاسلام و المسلمین ناصر جوانبخت در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در یکسال گذشته با همکاری و مشارکت اداره کل ثبت و اسناد استان، برای بیش از ۱ هزار و ۴۰۰ موقوفه سند رسمی صادر شد و ۵۰۰ سند قدیمی موقوفات به دفترچه تک برگی تبدیل شدند.

وی، پیشگیری از دخل و تصرف در موقوفات استان را از مهم ترین اهداف صدور سند مالکیت به موقوفات آذربایجان غربی اعلام و تصریح کرد: آذربایجان غربی برای چهارمین سال متوالی رتبه برتر صدور سند به موقوفات در کشور را کسب کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با بیان اینکه یک سوم موقوفات استان در این مدت در خوی سند مالکیت دریافت کرده اند، افزود: در این مدت شهرستان خوی با صدور ۴۰۰ سند به موقوفات در استان رتبه اول را کسب کرد.

حجت الاسلام جوانبخت، با تاکید بر لزوم توجه جدی و عمل به نیات واقفین گفت: در یکسال گذشته موقوفات استان ۳۱۰ میلیارد ریال درآمد داشتند که ۱۲۰ میلیارد ریال آن براساس نیات واقفان نیک اندیش برای تامین نیازمستمندان هزینه شده است.

وی افزود : در یکسال گذشته در بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ مترمربع از بقاع متبرکه و موقوفات استان عملیات مرمت و بازسازی اجرا شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز