خبرگزاری کار ایران

ضرورت همکاری اوقاف و میراث فرهنگی برای بهره‌وری از اماکن زیارتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۱۴۳

در دیدار مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی و مدیرکل میراث فرهنگی استان بر همراهی و هم افزایی دو دستگاه برای حفظ و نگهداری بقاع متبرکه و افزایش بهره وری آن تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، در راستای دیدار اخیر رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و تفاهم نامه مشترک و همچنین به‌ منظور استفاده از ظرفیت‌های موجود و تقویت همکاری‌ها؛ سیدجواد موسوی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی و حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی دیدار و گفت و گو کردند.

در ابتدا جلسه سیدجواد موسوی بیان کرد: هدف از این دیدار هم افزایی و همکاری متقابل بین دو دستگاه جهت بهره وری از اماکن زیارتی و تسهیل در امور زائرین و بقاع متبرکه است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه امضای این تفاهم نامه موجب سهولت دسترسی زائران به بقاع متبرکه می شود؛ افزود: در این راستا مسیرهایی برای استفاده زائران از اماکن متبرکه و مساجد تاریخی ایجاد می شود.

وی در خصوص مرمت و احیای بنای مدرسه سلطان العمای کاشمر؛ گفت: جلسات آن برگزار و طرح های استحکام بخشی بنا و مرمت آن مطرح شده و در صورت جذب اعتبار این مدرسه مرمت می شود.

در ادامه حجت الاسلام محمد احمد زاده با بیان اینکه در موضوع بقاع متبرکه نیازمند هماهنگی، همراهی، هم افزایی و بهره مندی از ظرفیت های میراث فرهنگی هستیم؛ گفت: در حفظ، نگهداری و بهره برداری صحیح از اماکن تاریخی و میراثی الزاماتی وجود دارد و ما خود را ملزم به رعایت آن می دانیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به قول مساعدت و همکاری میراث فرهنگی در تکمیل و مرمت بقاع متبرکه؛ اظهار کرد: امیداریم این اتفاقات و همکاری منشا خیری برای استمرار ماموریت های مرتبط با دو دستگاه باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز