خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

تولید بیش از ۹ میلیون اصله نهال در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۳۸۲۴

رئیس اداره جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی گلستان گفت: درسال آینده در گلستان ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال تولید و‌ کاشت می شود و مشارکت مردم برای کاشت این درختان ضروری است.

علی اصغر نیکویی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: امروزه ذخیره کربن از طریق درختکاری به عنوان یک کالای اقتصادی در دنیا مطرح شده و ما نباید از آن غافل باشیم وایران هفتمین کشور تولید کربن در دنیا است.

وی ادامه داد: طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت درکشور طی ۴ سال انجام می گیرد که درسال آینده درگلستان ۹ و نیم اصله نهال تولید وکاشت انجام می گیرد و موارد مورد نیاز را برنامه ریزی کرده ایم که خوشتبختانه در این راستا مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: ۴ نهالستان دولتی زیر مجموعه خودمان داریم  و۶۰ نهالستان خصوصی دراستان فعالیت می کنند.در کاشت نهال بایداز گونه های بومی و متناسب با منطقه استفاده شود و تاجایی امکان دارد از گونه هایی همچون سوزنی برگ ها استفاده نشود.

نیکویی بیان کرد: این نهال ها را در ۴ مدل مختلف جنگلی برای توسعه جنگل های ها، نهال های زراعت چوب برای تغذیه وخوراک کارخانه های موجود استان، نهال های فضای سبزی  برای استفاده فضای شهری،روستاها  و حاشیه راه ها  و نهال های مرتعی برای مقابله با بیابانزایی در استان استفاده می شود.

وی خاطر نشان کرد: در نهالستان زیر مجموعه اداره کل منابع طبیعی نهال هایی مانند انار،گردو ، فندق،انجیر و زیتون تولید می شود که درسال آینده بر اساس تعهدات داریم تولید و توزیع و حتی اگر نیاز باشد به استان های دیگر صادر می کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز