خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

وزاری اقتصاد و کار در افزایش دستمزد کارگران واقع بینانه عمل کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۸۸۵

نایب رئیس شوراهای اسلامی کار آذربایجان غربی گفت: در افزایش دستمزد کارگران تورم حاکم بر جامعه باید در نظر گرفته شود.

بهمن عزیزی در گفت و گو با ایلنا، با بیان اینکه وزرای اقتصاد و کار باید در رابطه با افزایش دستمزد کارگران واقع بینانه عمل کنند گفت: در افزایش دستمزد کارگران،تورم حاکم بر جامعه باید در نظر گرفته شود.

عزیزی افزود: نوسانات ارز در کشور عامل تشدید وضعیت بدمعیشتی کارگران شده است به طوری که هزینه مسکن کارگران در برخی از کلانشهر ها به  بالای ۶ میلیون تومان رسیده است.

وی افزود: هم اکنون ۸ میلیون کارگر ایرانی در کشور در فقر مطلق زندگی می کنند و ۱۰ میلیون کارگر نیز زیر خط فقر هستند.

نایب رئیس شوراهای اسلامی کار آذربایجان غربی،با بیان اینکه،ناعدالتی مطلق بر شورای عالی کار حاکم است گفت:نمایندگان کارگران بدون حمایت و یک تنه در حال مبارزه برای احقاق حق کارگران هستند.

عزیزی تصریح کرد: دولت به عنوان بزرگترین کارفرما اجازه افزایش دستمزد کارگران را نمی دهد و همیشه در کنار کارفرمایان بوده و با حمایت از آنها  کفه ترازوی کارفرمایان را سنگین تر کرده است.

وی با بیان اینکه حقوق کارگران فقط کفاف ۱۰ روز زندگی آنها را می دهد گفت: کارگران ۲۰ روز در ماه خجالت زده خانواده  خود هستند.

وی در خاتمه با تاکید بر لزوم  برخورداری کارگران از امنیت شغلی و امنیت معیشتی گفت: برخی کارگران برای تامین معیشت خانواده خود مجبور به کار کردن در دوشیف کاری هستند که این موجب به خطر افتادن سلامت جسمی کارگر و سلامت روانی خانواده کارگران می شود بنابراین باید در افزایش دستمزد سال آینده کارگران تمامی فاکتورهای لازم در نظر گرفته شود.

 

انتهای پیام/
بیتا اختیاری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز