خبرگزاری کار ایران

رئیس شوراهای اسلامی کار آذربایجان غربی در گفت و گو با ایلنا :

مزد منطقه‌ای و جزیره‌ای ویرانگر روابط کار و کارگران است/ رقم هزینه سبد معیشت کارگران هنوز معلوم نیست اما قطعا بیشتر از ۱۲ میلیون تومان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۲۸۴

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار آذربایجان غربی با بیان اینکه، هزینه ماهانه سبد معیشت کارگران بیش از ۱۲ میلیون تومان است گفت: تورم را کنترل کنید افزایش مزد پیشکش.

علی آذربایجانی در گفت و گو با ایلنا بیان کرد: نرخ تورم و پایه پولی را کنترل کنید افزایش دستمزد کارگران پیشکش؛ امروز کارگران حقوق را به ریال دریافت می کنند و به دلار خرج می کنند.

این مقام کارگری گفت: رقم هزینه سبد معیشت کارگران هنوز به طور دقیق مشخص نیست ولی قطعا از ۱۲ میلیون تومان در ماه بیشتر شده است.

آذربایجانی افزود: با توجه به ارسال دعوتنامه‌ها از سوی وزارت کار، امروز عصر جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان تشکیل می شود که امیدواریم نمایندگان کارگران طرح مزد منطقه ای را از بیخ وبن رد کنند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار آذربایجان غربی افزود: مزد منطقه ای ویرانگر روابط کار وکارگران است وباعث  رواج هرج ومرج  در جامعه کارگری شده و مشکلات کارگران را دوچندان می کند ما به شدت مخالف مزد منطقه‌ای وجزیره‌ای هستیم.

آذربایجانی به محورهای جلسه امروز اعضای شورای عالی کار اشاره کرد وگفت: اصلاح آیین نامه ماده ۱۶۴ قانون کار است که به انتخاب نمایندگان کارگر و کارفرما و دولت در مرجع هیات تشخیص ادارات کاردارد و قرار است این آیین‌نامه به روز شود و هر یک از گروهها پیشنهادات خود را مطرح خواهند کرد.

وی افزود: سال گذشته هزینه سبد معیشت خانوارهای کارگری در شورای عالی کار ۸ میلیون و ۹۷۹ هزار تومان تعیین شد ولی امسال بالاتر از ۱۲ میلیون تومان است.

انتهای پیام/
بیتا اختیاری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز