خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

حذف قراردادهای موقت مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۱۸۰

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار آذربایجان غربی گفت: حذف قراردادهای موقت کار، تامین امنیت شغلی و معیشت کارگران خواست عموم کارگران است.

علی آذربایجانی در گفت و گو با ایلنا، بر اجرای کامل قانون کار تاکید کرد و گفت: با اجرای صحیح قانون کار می‌توان امنیت شغلی شاغلان در عرصه تولید و خدمات را تامین کرد، به طوری که کارگران و خانواده آنها در آرامش باشند.

آذربایجانی افزود: جامعه کارگری یکی از مظلوم‌ترین اقشار جامعه است که در توسعه و پیشرفت کشور تاکنون نقش اثرگذاری داشته‌ و این قشر اکنون با مشکلات اقتصادی و چالش‌های زیادی روبرو شده‌ است.

وی تصریح کرد: هم اکنون جامعه کارگری خواهان اصلاح برخی از بندهای این قانون هستند، جامعه کارگری خواهان اصلاح واقعی قانون کار است اما متاسفانه برخی از دولتمردان  به دنبال از بین بردن همین حداقل اجرای این قانون هستند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار آذربایجان غربی با بیان اینکه، کارگران کل کشور باید قانونا ۸ ساعت کار کنند ولی مزدشان طبق قانون پرداخت نمی‌شود گفت: موضوع مزد منطقه‌ای را حدود یک سال و نیم پیش مطرح و اکنون هم در حال دامن زدن به آن هستند؛ در صورتی که خود یقین دارند که با وجود وضعیت کنونی و زیرساخت‌های موجود، چنین موضوعی شدنی نیست.

آذربایجانی تاکید کرد: میان کارگری که در تهران روزانه ۸ ساعت فیزیکی کار می کند با کارگری که در هر منطقه از ایران همان ۸ ساعت قانونی را کار می‌کند چه تفاوتی وجود دارد؟ بر چه مبنایی مزد را کم‌تر از مصوبات شورایعالی کار و حداقل‌های تعریف شده‌  قانون، پرداخت می‌کنند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز