خبرگزاری کار ایران

تناقض در کردار و گفتار استاندار یزد؛

استانداری یزد اخطار مصرف گاز گرفت/ شرکت گاز ؛ گاز خودش را هم قطع کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۲۶۱۵

پس از اینکه استاندار یزد از برخورد بدون اغماض با ادارات پرمصرف در بخش گاز و جریمه ۶۰ برابری برای پر مصرف ها خبر داد، کارشناسان شرکت گاز اقدام به قطع گاز شرکت گاز، فرمانداری و صدور اخطار کتبی به استانداری یزد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، قطع گاز شرکت گاز استان یزد توسط کارشناسان این شرکت به دلیل مصرف بالاتر از حد نرمال تعجب همگان را بر انگیخت و از همه جالب تر اینکه اعلام شد استانداری یزد نیز به دلیل مصرف بالا اخطار کتبی گرفته است.

روابط عمومی استانداری یزد اما با راهگشا خواندن دستور استاندار یزد مبنی بر برخورد جدی با دستگاه های خاطی در مصرف گاز با انتشار بیانیه ای آورده است: در پی دستور صریح و قاطع استاندار یزد، زمینه اقدام بی پروا و قابل تقدیر کارشناسان دستگاه‌های خدمت رسان در رصد و بازرسی از دستگاه‌های اجرایی در خصوص نحوه و میزان مصرف انرژی ادارات، فراهم شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدام بی پروا و قابل تقدیر کارشناسان دستگاه‌های خدمت رسان در رصد و بازرسی از دستگاه‌های اجرایی در خصوص نحوه و میزان مصرف انرژی ادارات، تنها در سایه دستور صریح و قاطع استاندار یزد برای این اقدام میسر گردیده است به نحوی که دستگاه‌های خدمت رسان، برای اجرای این دستور، دچار تردید شده و در موارد متعدد برای اجرای آن کسب تکلیف می کردند که به آنان مکررا بر اجرای بدون اغماض دستور استاندار یزد تاکید شد.

وگرنه مسئله استفاده غیر استاندارد دستگاه‌های اجرایی از انرژی در کشور، مسئله امروز و دیروز نبوده و سالها مورد تذکر و اخطار دستگاه‌های خدمت رسان بوده است. لیکن دستگاه‌های خدمت رسان برای اجرای قانون، ضمانت اجرایی لازم را نداشتند که در مقطع کنونی، این ضمانت از سوی عالی ترین مقام اجرایی استان تضمین شده و بستر اجرای قانون در این رابطه برای بازرسان فراهم آمده است.

البته نباید از یاد برد استفاده غیر استاندارد انرژی در دستگاه‌های دولتی، صرفا مربوط به نحوه مصرف نبوده و مستهلک و فرسوده بودن ابزار و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در این رابطه، تاثیر بسزایی در مصرف بالای انرژی دارد.

لذا طرح مسئله تناقض در رفتار و گفتار استاندار یزد، قلب مطلب بوده و سوء برداشتی رسانه ای محسوب می شود چرا که اساسا ایجاد بستر و اطمینان لازم برای اجرای قانون  توسط بازرسان، تنها در سایه دستور قاطع و حمایت استاندار یزد محقق گردیده و تا اصلاح مصرف انرژی در دستگاه‌های دولتی با جدیت پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایلنا، یکی از مصادیق سنجش مصرف بالا، گرمای بیش از حد استاندارد است که کارشناسان گرمای ساختمان شرکت گاز را بیش از حد استاندارد اعلام کردند.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز