خبرگزاری کار ایران

اجرای عملیات تیمار ۷۰۰ هزار اصله درخت در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۸۶۸

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد از اجرای عملیات کود دهی درختان، درختچه‌ها و سطوح فضای سبز شهر مشهد در فصل پاییز و زمستان سال جاری برای بیش از ۷۰۰ هزار اصله درخت و درختچه خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید علی اکبر انتظام با بیان این خبر اظهار کرد: با توجه به رشد مناسب و حجم گسترده فضای سبز شهر مشهد در سال‌های اخیر، توسعه کیفی و ارتقای رشد و سلامت گیاهان، به طور ویژه‌ای مورد توجه قرار گرفته و تلاش می‌شود با استفاده از روش‌های نوین و پربازده در راستای بهبود کیفیت فضای سبز شهر مشهد گام برداریم.

وی افزود: یکی از انواع عملیات اجرایی در فضای سبز شهر مشهد، عملیات کوددهی درختان، درختچه‌ها و توده‌های فضای سبز شهری است که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، این عملیات از آذرماه آغاز شده و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به هماهنگی‌ها، در بازه زمانی یاد شده بیش از ۷۰۰هزار اصله درخت و درختچه و بیش از ۳۰۰هزار متر مربع پرچین کاری در مناطق ۱۳ گانه شهر مشهد با استفاده از عملیات کوددهی مورد تیمار قرار می‌گیرند.

انتظام افزود: یکی از روش‌های مناسب و پربازده کوددهی درختان و درختچه‌ها روش چال‌کود است که با توجه به بازده اقتصادی و عملکردی مناسبی که دارد در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این روش، در یک سوم انتهایی سایه انداز درختان چاله‌هایی حفر و کند و کوب می‌شود و سپس درون آنها با مواد آلی و شیمیایی پر می‌شود و از آنجا که درخت گیاهی دائمی است به دلایل مختلف هر سال تراکم ریشه در حوالی منطقه چال‌کود بیش از پیش افزایش یافته و سطح تماس ریشه باید با این منطقه غنی از کود افزایش یابد و همین موضوع باعث افزایش کارایی مصرف کود و افزایش بهره‌وری کود و بهبود رشد درختان و درختچه‌های شهری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز