خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار خبر داد؛

جمع آوری ۵۸۰ تن برگ پاییزی از معابر شهری مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۷۳۱۸

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، از جمع‌آوری بیش از ۵۸۰ تن برگ پاییزی از معابر مختلف شهری از آغاز خزان پاییزی درختان تاکنون در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی نجفی با بیان این خبر اظهار کرد: همزمان با فصل پاییز و ریزش برگ درختان در سطح شهر، نظافت ویژه و مستمر معابر شهری و جمع آوری برگ‌های پاییزی در دستور کار پاکبانان مشهدی قرارگرفته است.

وی ادامه داد: گرچه براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در پاییز سال جاری و بنابر درخواست شهروندان، برگ های خزان شده در تمام بوستان های شهر و برخی از معابر و  به صورت روزانه جمع آوری نمی شود تا حال و هوای پاییز ی بیشتر در شهر احساس شود، اما به طور معمول، پس از گذشت چند روز و به دلیل خرد شدن برگ های پاییزی ، برگ های خرد شده توسط پاکبانان مشهدی جمع آوری می شود.

نجفی افزود: بر اساس آمارهای موجود، از ابتدای فصل پاییز تاکنون در سطح شهر مشهد بیش از ۵۸۰ تن برگ پاییزی جمع‌آوری شده که در این میان بیشترین میزان جمع آوری به ترتیب مربوط به مناطق ۱، ۲ و ۹ بوده است.

معاون شهردار مشهد عنوان کرد: با اقدامات صورت گرفته در مدیریت شهری، بخش عمده‌ای از برگ‌های جمع آوری شده از سطح شهر به کارگاه تولید خاک ترکیبی شهرداری منتقل شده تا پس از اجرای فرایندهای تخصصی و دفن آنها، کود آلی مناسبی برای تغذیه پوشش گیاهی موجود در فضای سبز کلانشهر مشهد ایجاد می‌شود.

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به خزان اغلب درختان شهری، به شهروندان نیز توصیه می شود در صورت فراهم بودن فضای مناسب در داخل منازل،  نسبت به دفن برگ های خزان یافته درختان در باغچه داخلی منزل خود در راستای بهبود کیفیت خاک موجود در این باغچه ها بهره ببرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز