خبرگزاری کار ایران

تزریق کود و هوا با استفاده از روش بیولیفت به بستر ۵۰ هزار اصله درخت

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۱۸۳۴

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد، از انجام عملیات سونداژ خاک و تزریق کود و هوا به ریشه بیش از ۵۰ هزار اصله درخت در سطح شهر مشهد، با استفاده از دستگاه های مدرن و تولید داخل در سال جاری خبرداد.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید علی اکبر انتظام با اعلام این خبر اظهارکرد:  در حال حاضر مشهد یکی از پیشروترین کلان شهرهای ایران و منطقه در حوزه توسعه فضای سبز شهری است و در همین راستا استفاده از روش‌های نوین و علمی، نگهداری و حفاظت از درختان کهنسال و قدیمی همواره یکی از موارد مورد اهمیت مدیریت شهری طی سال های اخیر بوده است.

وی ادامه داد: روش بیولیفت یکی از روش‌های نوآورانه و مدرن  در زمینه نگهداری درختان شهری در سطح دنیا است که در آن با استفاده از دستگاهی مخصوص و مته های ویژه، هوا و کود به عمق ۶۰ الی ۷۰ سانتی متری خاک اطراف ریشه درختان تزریق می شود.

 انتظام افزود: دستگاه مورد استفاده در روش بیولیفت یکی از مدرن ترین دستگاه های حوزه فضای سبز است که متاسفانه طی سال های اخیر به دلیل تحریم های ظالمانه بر علیه کشورمان امکان واردات آن وجود نداشت، اما با همت کارشناسان متخصص مدیریت شهری و همکاری مراکز فناوری و دانشگاه، این دستگاه با کمتر از ۱۰ درصد قیمت نمونه خارجی در مشهد تولید شد.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد، تصریح کرد: تقویت درختان و غنی سازی خاک در محل هایی با بستر کاشت نامناسب، صرفه ‌جویی در مصرف کود، کاهش فشردگی خاک و افزایش اکسیژن خاک تنها بخشی از مزایای استفاده از این روش هستند و به طور معمول در بسترهای کاشتی مورد استفاده قرار می گیرد که معمولاً امکان انجام عملیات به زراعی به سبب وجود زیرساخت های شهری در آن محل وجود نداشته باشد.

وی  ادامه داد: این عملیات از ابتدای سال جاری در سطح مناطق ۱۳ گانه آغاز شده که تا پایان سال ادامه خواهد داشت و تا کنون حدود ۳۰ هزار اصله درخت با استفاده از این روش نوین تیمار شده اند.

انتظام خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، این روش برای تقویت و حفظ بیش از ۳۵ هزار اصله درخت در سطح شهر مشهد انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز